Θέλετε ζωτικότητα ; Τα 5 οφέλη του διαλογισμού που δεν γνωρίζατε

109

Η ενέργεια και η ζωτικότητα περνάει μέσα από το … μονοπάτι της ηρεμίας. Ο διαλογισμός είναι μία μορφή πνευματικής συγκέντρωσης που επιτυγχάνεται με τη βαθιά χαλάρωση και  την απομάκρυνση κάθε σκέψης και εξωτερικών ερεθισμάτων και για το λόγο αυτό θεωρείται και μέσο ψυχικής χαλάρωσης και ευεξίας.

Δεν είναι ανάγκη να καθίσετε οκλαδόν…

Όλο και περισσότεροι ερευνητές διερευνούν και κατανοούν τα οφέλη για την υγεία του διαλογισμού. Ενώ συχνά ποικίλλουν ανάλογα με το άτομο, πολλές μελέτες έχουν βρει μια συνολική θετική ώθηση από την πρακτική, τόσο για ψυχική όσο και για σωματική υγεία.

Ιδού τα πέντε πιθανά οφέλη που πρέπει να ξέρετε:

Ύπνος

Όσοι εμφανίζουν αϋπνία και σχετική κόπωση θα δουν μεγάλη διαφορά: «Ο διαλογισμός της προσοχής είναι απλά ένας από τους συνδυασμούς τεχνικών που προκαλούν την ανταπόκριση χαλάρωσης», λέει ο  Dr. Herbert Benson, διευθυντής του Ινστιτούτου Benson-Henry για την Mind Body Medicine.

Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των αντιδράσεων του στρες στο σώμα, οι οποίες συχνά αποτελούν βασικό παράγοντα όταν πρόκειται για διαταραχές ύπνου.

Πόνος

Οι ειδικοί σημειώνουν ότι ο διαλογισμός θα μπορούσε να είναι αποτελεσματικός όταν συνδυάζεται με άλλες παραδοσιακές θεραπείες ναρκωτικών, για να λειτουργήσει ως εναλλακτική λύση στη θεραπεία με κατευναστικές ουσίες. Σε αντίθεση με τον κίνδυνο εθισμού  η πρακτική διαλογισμού, μπορεί να προσφέρει ανακούφιση με ελάχιστες παρενέργειες, όπως αποδεικνύεται από αρκετές μελέτες.

Για παράδειγμα, τα ευρήματα από μια μελέτη του 2011  που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Neuroscience σημείωσαν  ότι ο διαλογισμός θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση της ενεργοποίησης του πόνου στον εγκέφαλο. Συνολικά, οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν τη μείωση της έντασης πόνου και της δυσφορίας που κυμαίνονταν από 11 έως 70 τοις εκατό και από 20 έως 93 τοις εκατό αντίστοιχα.

Διαταραχές της διάθεσης

Αν και δεν έχει βρεθεί ότι είναι πιο αποτελεσματική, οι  μελέτες έχουν δείξει ότι ο διαλογισμός της προσοχής μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματικός με τη γνωστική συμπεριφορική θεραπεία ή τα αντικαταθλιπτικά για ορισμένα άτομα που παρουσιάζουν άγχος ή κατάθλιψη.

«Αυτό σημαίνει ότι οι επεμβάσεις που βασίζονται στην ευαισθησία θα μπορούσαν να δοκιμαστούν ως εναλλακτική λύση στα αντικαταθλιπτικά για τους ανθρώπους που διστάζουν ή θέλουν να αποφύγουν τις παρενέργειες αυτών των φαρμάκων», λέει ο νευροεπιστήμονας Gaëlle Desbordes, Ph.D., εκπαιδευτής ακτινολογίας στο Χάρβαρντ Ιατρική Σχολή και ερευνητής στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης Martinos Κέντρο Βιοϊατρικής Απεικόνισης.

Συναισθηματική νοημοσύνη

Σε μια νέα μελέτη που επικεντρώθηκε στα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού, διαπιστώθηκε υπερβατικός διαλογισμός για τη βελτίωση της συναισθηματικής νοημοσύνης και τη μείωση του αντίκτυπου στο χώρο εργασίας.

Δεδομένου ότι το ψυχολογικό στρες είναι ένα ιδιαίτερα διαδεδομένο πρόβλημα μεταξύ των εργαζομένων σε όλο τον κόσμο, οι ερευνητές πιστεύουν ότι ο διαλογισμός πρέπει να εισαχθεί ως προαιρετικό πρόγραμμα ευεξίας στο χώρο εργασίας.

Σχέσεις

Ο διαδραστικός διαλογισμός αναφέρεται στην πρακτική των δύο ανθρώπων να διαλογίζονται μαζί. Πιστεύεται ότι αυτό θα μπορούσε να συμβάλει στη βελτίωση των σχέσεων με έναν ακόμη προάγοντας την εγγύτητα και την επικοινωνία.

Ο διαδραστικός διαλογισμός, διδάσκει στους ανθρώπους να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή και να ακούνε τον συνεργάτη τους με έναν ήρεμο και αποδεκτό τρόπο.

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept