Κρίση πανικού: Πως να βγείτε από το …αδιέξοδο

151

Η κρίση πανικού είναι μια έντονη και αιφνιδιαστική κατάσταση άγχους, αγωνίας και φόβου που δημιουργεί τρόμο στο άτομο που τη βιώνει. Ενώ η καρδιά αρχίσει να χτυπά ανεξέλεγκτα δεν μπορεί να αναπνεύσει και καταβάλλεται από την ιδέα οτι  δεν μπορεί να το ελέγξει. Το ξαφνικό χτύπημα της κρίσης συμβαίνει απροειδοποίητα και αναίτια όταν κάποιος περπατά στο δρόμο, δουλεύει ή οδηγεί χωρίς να αποκλείεται όμως και προηγούμενο ερέθισμα που να δικαιολογεί αυτό το ξέσπασμα.

Τα συμπτώματα αυτά εμφανίζονται ξαφνικά και συνήθως κορυφώνονται μέσα σε 10 λεπτά. Οι περισσότερες κρίσεις πανικού διαρκούν περίπου 20-30 λεπτά και σπάνια περισσότερο από μία ώρα.

Αναμφισβήτητα για τη θεραπεία των κρίσεων πανικού χρειάζεται η βοήθεια επαγγελματία ψυχολόγου, ο οποίος θα διαγνώσει το πρόβλημα και θα χρησιμοποιήσει τις κατάλληλες τεχνικές για να ξεπεραστεί. Αλλά μειώνοντας την καφεΐνη, τα ποτά και τα τσιγάρα αλλα  και με ελεγχόμενη αναπνοή  μπορεί να νιώσει κάποιος καλύτερα .

Τόσο η καφεΐνη και το αλκοόλ όσο και το κάπνισμα μπορούν να προκαλέσουν κρίσεις πανικού σε άτομα ιδιαίτερα αγχώδη και ευερέθιστα.

Ο υπεραερισμός (γρήγορες αναπνοές) προκαλεί πολλά από τα συμπτώματα των κρίσεων πανικού, όπως είναι το αίσθημα ζάλης και το σφίξιμο στο στήθος. Οι βαθιές αναπνοές από την άλλη πλευρά, μπορούν να ανακουφίσουν από τα συμπτώματα του πανικού.

Η yoga ή/και τεχνικές μυϊκής χαλάρωσης στοχεύουν στην ηρεμία  Οι τεχνικές αυτές όχι μόνο σου δίνουν τη δυνατότητα διαχείρισης άγχους αλλά  προσφέρουν και ένα συναίσθημα ευεξίας.

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept