Σύνδρομο Burnout: Τα σημάδια που δείχνουν τα όρια ψυχικής και σωματικής εξουθένωσης

284

Το σύνδρομο Burn Out είναι μια σύγχρονη έννοια. Επηρεάζει όλους τους τύπους ανθρώπων, ειδικά όσοι εργάζονται υπό πίεση, έχουν συχνές συναλλαγές με άλλους ή έχουν πολύ υψηλές προσδοκίες από τον εαυτό τους. Το σύνδρομο είναι πιο κοινό μεταξύ αυτών που θέτουν μη ρεαλιστικούς στόχους στον εαυτό τους, στάση η οποία συνήθως προκύπτει από την έντονη επιθυμία για επιτυχία σε συνδυασμό με άλλους εξωγενείς πιεστικούς παράγοντες.

Όταν το σύνδρομο Burn Out εμφανιστεί, τότε, συχνά παρατηρείται μια αίσθηση ανίας που κάνει τα άτομα να ανταποκρίνονται ολοένα και λιγότερο στην εργασία τους, απαιτούν μεγάλους χρόνους για να πάρουν ακόμα και την πιο απλή απόφαση και μπορεί να χρειάζονται τον διπλάσιο χρόνο για να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Για τα θύματα του συνδρόμου, η ζωή παύει να είναι τόσο συναρπαστική.

Κάποιοι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι το σύνδρομο Burn Out δεν αποτελεί καινούργια είδηση, ότι είναι απλά κατάθλιψη με μια καινούργια ταμπέλα. Αλλά υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία που διαφοροποιούν το σύνδρομο burnout από την κατάθλιψη, σε τέτοιο βαθμό που τόσο οι αιτίες όσο και η αντιμετώπισή τους είναι ιδιαίτερα διακριτές.

Δείτε ποια σημάδια αποδεικνύουν ότι έχετε το σύνδρομο:

1. Ξυπνάτε στη μέση της νύχτας και έχετε υπερένταση

2. Νιώθετε εξάντληση και είστε αντιδραστικός στη συμπεριφορά σας

3. Έχετε μια μόνιμη ανησυχία και παραμελείτε τον εαυτό σας

4. Είστε ευερέθιστοι και θυμώνετε πολύ εύκολα

5. Δεν έχετε  κοιμηθεί πάνω από 5 ώρες για πολύ καιρό

6. Έχετε αρνητικά συναισθήματα και έχεις ξεχάσει τι σημαίνει χαρά

Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί

Πρώτα απ’ ολα, αναγνωρίστε ποιοί παράγοντες είναι εκείνοι που συντελούν στο burnout. Αυτό είναι το πρώτο βήμα που θα σας βοηθήσει να βρείτε τρόπους να αντιμετωπίσετε το ζήτημα.
Εάν είναι δυνατό, συζητήστε το πρόβλημα σας καθώς και οποιαδήποτε πρόταση για αλλαγή έχετε με τον προιστάμενο σας. Ίσως μπορείτε να διαπραγματευτείτε κάποια λύση.
Αποφύγετε να δίνετε υπεβάλλουσα σημασία στη δουλειά σας. Η δουλειά θα έπρεπε είναι απλά ένα μέσο με το οποίο μπορείτε να απολαμβάνετε τη ζωή είτε επειδή σας δίνει οικονομική ανεξαρτησία είτε επειδή απολαμβάνετε το αντικείμενο της εργασίας σας. Όταν όμως θυσιάζετε πράγματα όπως την κοινωνική σας ζωή, την οικογένεια σας ή την ψυχική σας ηρεμία για χάρη της δουλειάς, ίσως θα ήταν χρήσιμο να αναθεωρήσετε τις προτεραιότητες σας.
Βρείτε αποτελεσματικότερους τρόπους διαχείρισης του χρόνου σας.Πολλοί αισθάνονται συνεχές άγχος στη δουλειά επειδή νιώθουν ότι έχουν πολλά πράγματα να κάνουν σε πολύ λίγο χρόνο. Θέστε μια λίστα προτεραιότητων και ακολουθήστε την . Δεν έχουν όλα τα εργασιακά καθήκοντα την ίδια προτεραιότητα.
Αποφύγετε την απόμόνωση και ζητείστε τη συμπαράσταση και υποστήριξη της οικογένειας σας, των φίλων, των συναδέλφων σας. Η ανθρώπινη επαφή είναι συχνά ικανή να ελαφρύνει αρνητικά συναισθήματα αλλά και να σας βοηθήσει να δείτε τα πράγματα απο άλλη οπτική.
Εάν τα πράγματα έχουν φτάσει σε κρίσιμο επίπεδο, προσφέρετε στον εαυτό σας χρόνο ξεκούρασης ή ανάπαυσης. Πάρτε άδεια από τη δουλειά σας για να ξεκουραστείτε και να φορτίσετε τις μπαταρίες σας. Η υγεία σας, είναι πολύ σημαντικότερη από τη δουλειά σας και για να είστε αποτελεσματικοί στη δουλειά , πρέπει πρώτα απ?ολα να είστε υγιείς.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept