Αϋπνία: Πρακτικές συμβουλές για να κοιμηθείτε σαν πουλάκι

126

Το στρες και οι ρυθμοί της καθημερινότητας επηρεάζουν αρνητικά τον ύπνο μας, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να μην θυμόμαστε πότε ήταν η τελευταία φορά που ξυπνήσαμε ανανεωμένοι και αναζωογονημένοι.

Ένας καλός ύπνος, εκτός από την ενέργεια και παραγωγικότητα που μάς χαρίζει το επόμενο πρωί, είναι πολύ ωφέλιμος για την υγεία μας καθώς βελτιώνει τη λειτουργία της καρδιάς και ενισχύει το ανοσοποιητικό, χαρίζοντας καλύτερη διάθεση και ευεξία. Για να συμβούν, όμως, όλα αυτά, πρέπει να συμπληρώνουμε καθημερινά 8 ώρες ύπνου χωρίς διακοπές, κάτι που μάλλον είναι δύσκολο να συμβεί όταν ο σύντροφος ροχαλίζει, τα παιδιά ξυπνάνε, τα άγχη και οι σκέψεις μάς καταβάλλουν κι ο Μορφέας αργεί να έρθει κι έχει πάει 4 το πρωί.

Παρακάτω ακολουθούν μερικές απλές πρακτικές συμβουλές που βοηθούν να ξαναβρούμε τον ύπνο μας και να κοιμηθούμε σαν πουλάκι:

  •   Όταν προσπαθείτε να κοιμηθείτε και διαπιστώνετε ότι είναι δύσκολο να καθαρίσετε το μυαλό σας από όλες τις σκέψεις, το κόλπο είναι να «σκέφτεστε» σε εικόνες και όχι σε λέξεις. Φανταστείτε μία όμορφη εικόνα που θα χαλαρώσει το μυαλό σας.
  •    Αντί να φρικάρετε που δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, προσπαθήστε να χαλαρώσετε. Όσο πιο πολύ στρεσάρεστε που δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, τόσο δεν θα κοιμάστε. Δοκιμάστε να χαλαρώσετε το κορμί και το μυαλό σας και θα αναζωογονηθείτε.
  •  Αναπνεύστε από τη μύτη. Όχι μόνο θα αποτρέψετε το ροχαλητό, αλλά θα οξυγονώσετε περισσότερο τον εγκέφαλό σας και θα χαλαρώσει το σώμα σας.
  • Όταν θα βρείτε την ιδανική ώρα για ύπνο, προσπαθήστε να την κρατήσετε σταθερή. Είναι πολύ σημαντικό για το βιολογικό σας ρολόι να κοιμάστε καθημερινά μια συγκεκριμένη ώρα. Ακόμα και τα Σαββατοκύριακα.
  •  Κάντε ένα ζεστό ντους πριν ξαπλώσετε. Μόλις βγείτε από το μπάνιο η θερμοκρασία του σώματός σας θα πέσει και θα σας χαλαρώσει άμεσα.
  •  Μην κάνετε γυμναστική 3 ώρες πριν πάτε για ύπνο.
  •  Φροντίστε να τρώτε νωρίς το δείπνο σας και πριν κοιμηθείτε καταναλώστε ένα ελαφρύ σνακ. Ο σκοπός είναι και να μην πεινάτε αλλά και να μην έχετε βαρύ στομάχι. Γιαούρτι, λίγη γαλοπούλα, τόνος και αμύγδαλα είναι όλα πρωτεΐνες και καλοί υδατάνθρακες που περιέχουν αμινοξέα.
  •  Μειώστε τους καφέδες. Αν δεν μπορείτε χωρίς καφέ, δοκιμάστε να πίνετε καφέ χωρίς καφεϊνη.
  • Αν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε 30 λεπτά αφού ξαπλώσετε, διαβάστε ένα βιβλίο μέχρι να νιώσετε κουρασμένοι. Προτιμήστε βιβλία με ελαφρύ περιεχόμενο για να χαλαρώσετε.
  • Να τρώτε πρωινό μέσα στην πρώτη ώρα που ξυπνάτε. Το πρωινό βοηθά στον προγραμματισμό του βιολογικού ρολογιού όπως η ανατολή του ηλίου.
  •  Κρατήστε σταθερή τη θερμοκρασία υπνοδωματίου μεταξύ 15-20 βαθμών Κελσίου.
Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept