Τεστ αυτο-αξιολόγησης – Διαβάστε και βρείτε την απάντηση ΕΔΩ

101

Υπάρχουν περίοδοι στη ζωή μας όπου βιώνουμε περίεργα συναισθήματα  , αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιο άτομο έχει και κατάθλιψη.  Για να γίνει ιατρική διάγνωση κατάθλιψης σε ένα άτομο, συντρέχουν διάφοροι άλλοι παράγοντες.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να μην σπεύσετε ΠΟΤΕ να κάνετε αυτο-διάγνωση κατάθλιψης στον εαυτό σας, ή σε κάποιον δικό σας άνθρωπο. Αν δείτε συμπτώματα κατάθλιψης, πρέπει να επισκεφθείτε έναν ειδικό ψυχολόγο, που θα σας αξιολογήσει όπως πρέπει.

Επειδή, ωστόσο, πολλοί άνθρωποι διστάζουν να επισκεφθούν έναν ψυχολόγο και σπεύδουν να βγάλουν τα δικά τους, αυθαίρετα συμπεράσματα για την κατάθλιψη, το Εθνικό Σύστημα Υγείας της Μ. Βρετανίας, έχει διαθέσιμο προς τον καθένα ένα απλό τεστ 9 ερωτήσεων που θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε μια τουλάχιστον πιο εμπεριστατωμένη άποψη για το αν έχετε κατάθλιψη ή όχι.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αυτό το τεστ δεν υποκαθιστά σε καμία περίπτωση την επαγγελματική αξιολόγηση ενός εξειδικευμένου γιατρού!

content provided by NHS Choices

Σημειώσεις

Πατήστε “Start”

Ερώτηση 1: Έχετε μειωμένη/λίγη ευχαρίστηση ή ενδιαφέρον στο να κάνετε πράγματα;

(Οι ακόλουθες επιλογές απάντησης είναι ίδιες σε όλες τις ερωτήσεις)

  • Όχι, καθόλου
  • Κάποιες μέρες
  • Πάνω από τις μισές μέρες
  • Σχεδόν κάθε μέρα

Ερώτηση 2: Έχετε “συλλάβει” τον εαυτό σας να έχει κακή διάθεση, να νιώθει θλίψη ή να νιώθει απελπισία;

Ερώτηση 3: Έχετε πρόβλημα να αποκοιμηθείτε, να κοιμάστε χωρίς να ξυπνάτε, ή να κοιμάστε πάρα πολλές ώρες;

Ερώτηση 4: Αισθάνεστε τελευταία να είστε κουρασμένοι ή να έχετε λίγη ενέργεια γενικά;

Ερώτηση 5: Έχετε μειωμένη/κακή όρεξη, ή τρώτε υπερβολικά πολύ;

Ερώτηση 6: Αισθάνεστε ότι είστε αποτυχημένος/η, ή ότι έχετε απογοητεύσει τον εαυτό σας, ή την οικογένειά σας;

Ερώτηση 7: Έχετε πρόβλημα συγκέντρωσης σε πράγματα όπως το να διαβάσετε μια εφημερίδα ή να παρακολουθήσετε τηλεόραση;

Ερώτηση 8: Μήπως τελευταία κινείστε, ή μιλάτε με αργό ρυθμό, ή είστε πολύ νευρικός/ή, σε βαθμό που οι άλλοι γύρω σας να το έχουν προσέξει;

Ερώτηση 9: Έχετε σκεφτεί ότι θα ήταν καλύτερα αν πεθαίνατε, ή αν πληγώνατε τον εαυτό σας με κάποιον τρόπο;

Αποτέλεσμα

Στο τέλος θα δείτε μία πρόχειρη εκτίμηση για το επίπεδο κατάθλιψης που ενδεχομένως έχετε. Η βαθμολογία σας μπορεί να κυμαίνεται από το 0 έως το 27.

Πηγή: http://www.nhs.uk

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept