Πώς επιτυγχάνεται η διαχείριση του θυμού

113

Καλό είναι να βοηθήσετε τον εαυτό σας αλλά και τον/τη σύντροφό σας, το παιδί σας και άλλα άτομα που νοιάζεστε, μαθαίνοντας πώς διαχειρίζεται ο θυμός. Ο θυμός είναι, βέβαια, ένα φυσιολογικό συναίσθημα και χρειάζεται να τον εκφράζουμε. Ωστόσο, έχει μεγάλη σημασία τόσο για την ψυχική μας υγεία όσο και για τις σχέσεις μας με τους γύρω μας, να τον διαχειριζόμαστε σωστά.

Μερικές χρήσιμες συμβουλές:

– Κάνε ένα διάλειμμα: Αν δεις πως κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης αρχίσεις να νιώθεις θυμό, άγχος και ένταση, δώσε στον εαυτό σου χρόνο για ένα διάλειμμα. Απομακρύνσου από τον χώρο, λέγοντας, λ.χ., «χρειάζομαι λίγη ώρα για να σκεφτώ αυτά που είπαμε» ή «νιώθω πολύ θυμωμένος/η αυτήν τη στιγμή, οπότε ας λύσουμε το θέμα αργότερα». Είναι σημαντικό να επανέλθεις στο θέμα όταν θα είσαι πιο ήρεμος/η και με καθαρό μυαλό.

– Μέτρα έως το 10. Δεν πρόκειται για μια απλοϊκή συμβουλή, κατάλληλη μόνο για παιδιά. Συχνά, πάνω στον θυμό μας λέμε πράγματα που πληγώνουν. Μετρώντας μέχρι το 10, ανασυγκρότησε τις σκέψεις σου και μετά δώσε την απάντησή σου.

– Δημιούργησε μια δική σου, χαλαρωτική εικόνα. Το μυαλό μας δεν μπορεί να επικεντρωθεί ταυτόχρονα σε δύο αντίθετες σκέψεις (μία αρνητική και μία θετική). Έτσι, πάρε μερικές βαθιές, αργές αναπνοές και επικεντρώσου σε μια εικόνα που σε ηρεμεί και σε γεμίζει με ευχάριστα συναισθήματα. Προσπάθησε η αναπνοή σου να είναι σπλαχνική και όχι διαφραγματική (πολύ βαθιά).

– Παρατήρησε τις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα σου. Οι βιολογικές αντιδράσεις στο στρες και τον θυμό αντανακλώνται στο πρόσωπο και το σώμα σου.

– Εντόπισε τα προειδοποιητικά σημάδια. Ο θυμός είναι σαν ένα ηφαίστειο που βράζει, έτοιμο να εκραγεί. Πριν φτάσεις σε μια έκρηξη θυμού, εντόπισε τις αρνητικές σου σκέψεις.

– Αναζήτησε τις πηγές του θυμού σου. Είναι σημαντικό να κατανοήσεις όχι μόνο τι συμβαίνει όταν θυμώνεις, αλλά και για ποιον λόγο αυτό συμβαίνει.

– Μείωσε το στρες της καθημερινότητας. Εάν ήδη βιώνεις μια καθημερινότητα γεμάτη στρες, οι πιθανότητες να έχεις εκρήξεις θυμού πολλαπλασιάζονται.

– Σωματική άσκηση. Είναι καλό να επιλέξεις κάποια που σε οδηγεί σε χαλάρωση και ενισχύει την αυτοσυγκέντρωσή σου.

– Διαλογισμός. Όχι μόνο βοηθάει στη χαλάρωση του σώματος, αλλά συμβάλλει στην κατανόηση των όσων νιώθεις στο εδώ και το τώρα.

– Μίλα γι’ αυτό. Μπορείς να απευθυνθείς σε ειδικό ή να κάνεις μια κουβέντα με καλούς σου φίλους.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept