Κάντε το τεστ και μάθετε αν πάσχετε από σύνδρομο burnout

Tι να κάνετε!

233

Η πολυπλοκότητα των καθηκόντων και η ανάγκη να ανταπεξέρχεται κανείς, εμπρόθεσμα, μπορεί να προκαλέσει εξάντληση.
Το «σύνδρομο burnout» είναι ακριβώς αυτό και εκδηλώνεται με  ψυχοσωματικά συμπτώματα.

Υπάρχουν 9 βασικές ερωτήσεις στις οποίες, αν απαντήσετε με ειλικρίνεια, αποτυπώνεται το αν και κατά πόσον κινδυνεύετε με σύνδρομο burnout.

Είναι ένας είδος τεστ που μπορείτε να κάνετε τόσο στον εαυτό σας, όσο και σε άλλους ανθρώπους γύρω σας.

Απευθύνετε λοιπόν στον εαυτό σας τις ακόλουθες ερωτήσεις:

Εκδηλώνετε κυνική ή επικριτική συμπεριφορά στην εργασία σας;
Μήπως “σέρνεστε” κάθε μέρα για να πάτε στη δουλειά και έχετε πρόβλημα να ξεκινήσετε να εργάζεστε τη στιγμή που θα φτάσετε;
Έχετε γίνετε οξύθυμοι ή ανυπόμονοι με συναδέλφους και πελάτες;
Μήπως δεν έχετε την ενέργεια να είστε σταθερά παραγωγικοί;
Νιώθετε έλλειψη ικανοποίησης από τα επιτεύγματά σας;
Νιώθετε “απογοητευμένοι” για τη δουλειά σας;
Χρησιμοποιείτε το φαγητό, φάρμακα ή αλκοόλ για να αισθανθείτε καλύτερα, ή απλά για να “μην αισθάνεστε τίποτα απολύτως”;
Μήπως έχουν αλλάξει οι συνήθειές σας στον ύπνο και στην όρεξή σας;
Έχετε ανεξήγητους πονοκεφάλους, πόνους στην πλάτη ή άλλες σωματικές ενοχλήσεις;
Αν απαντήσατε “ναι” σε κάποια από αυτές τις ερωτήσεις, ίσως να αντιμετωπίζετε ένα μικρό πρόβλημα επαγγελματικής εξουθένωσης. Φυσικά, όσα περισσότερα ήταν τα “ναι”, τόσο πιο κοντά είστε στο σύνδρομο burn out.

ακολουθήσετε αυτά τα βήματα για να αποφύγετε μια επικείμενη εξάντληση: Αποδεχτείτε τα όριά σας.Δεν είναι αξιοθαύμαστο να πιέζετε τον εαυτό σας όταν το σώμα και το μυαλό σας σας παρακαλούν να σταματήσετε.Αποσαφηνίστε τους βασικούς ενεργειακούς κλέφτες και αποφύγετε τους.Περιορίστε την επαφή σας με ανθρώπους που σας αποστραγγίζουν, κάνουν ταλαιπωρημένα σχόλια και παραπονούνται. Πληρώστε τους λογαριασμούς σας εγκαίρως. Καθαρίστε το σπίτι σας, ώστε να αισθάνεστε ήρεμοι εκεί, χωρίς να τονίζετε και να περιβάλλεται από χάος. Τρώτε φρέσκα τρόφιμα και ξοδεύετε λιγότερο χρόνο αποσπούν τον εαυτό σας με την τεχνολογία.Κάντε επιλογές που είναι καλές για εσάς και σας κάνουν πιο ευτυχισμένους, πιο υγιείς και ισχυρότερους. Αποκτήστε αρκετό ύπνο για να διατηρήσετε τα επίπεδα κορτιζόλης (η ορμόνη του στρες) και μην παραλείψετε το πρωινό και κλέψτε  είκοσι λεπτά του ήλιου κάθε μέρα.Βρείτε χρόνο για  ασκήσεις γιατί όταν ασκούμε, ο εγκέφαλος απελευθερώνει την «ευτυχισμένη ορμόνη» ενδορφίνη.Μην παραβλέπετε ποτέ τη διαίσθησή σας:Ακούστε το σώμα σας και κάνετε ό, τι μπορείτε για να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας.

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept