Χοληστερόλη: Τι πρέπει να προσέχουμε…

Τι μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση των επιπέδων χοληστερόλης και να θέσει σε κίνδυνο την υγεία σας.

280

Οι αιτίες αύξησης της χοληστερόλης
Δεν προσέχετε τους αριθμούς σας
Τα επίπεδα της χοληστερόλης ενημερώνουν το γιατρό σας σχετικά με τα λίπη στο αίμα σας. Τα ανθυγιεινά επίπεδα συνδέονται με τη σκλήρυνση των αρτηριών, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει καρδιακές παθήσεις, καρδιακές προσβολές και εγκεφαλικά επεισόδια. Οι αριθμοί σας περιλαμβάνουν χοληστερόλη «κακή» (LDL) και «καλή» (HDL) και τριγλυκερίδια. Αν καταλαβαίνετε πού είναι οι αριθμοί σας και τι μπορεί να τους επηρεάσει, μπορείτε να κάνετε κάποια πράγματα για να τους διαχειριστείτε.

Δεν κάνετε εξετάσεις
Οι αριθμοί ανθυγιεινής χοληστερόλης δεν προκαλούν συνήθως συμπτώματα, οπότε είναι σημαντικό να τα ελέγξετε. Αν διαπιστώσετε ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα, η διατροφή, οι αλλαγές στον τρόπο ζωής και τα φάρμακα μπορούν να σας βοηθήσουν. Μετά την ηλικία των 20 ετών, ο γιατρός σας θα θελήσει να κάνει μια απλή εξέταση αίματος κάθε 4 έως 6 χρόνια για να σιγουρευτεί ότι βρίσκονται στο υγιές εύρος. Εάν τα επίπεδα δεν είναι τα θεμιτά, ο γιατρός σας θα παρακολουθεί προσεκτικά τα φάρμακα για να δείτε αν χρειάζεστε θεραπεία.

Παραλείπετε τις προπονήσεις σας
Η τακτική άσκηση είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για τον έλεγχο της χοληστερόλης σας. Δεν χρειάζεται να τρέχετε σε μαραθώνιους – 40 λεπτά περπάτημα, κολύμπι, ποδηλασία ή χορός 3 ή 4 φορές την εβδομάδα θα κάνουν τη διαφορά. Εάν δεν έχετε χρόνο, η άσκηση 10 λεπτών καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας θα σας βοηθήσει: άσκηση με αντιστάσεις – pushups, pullups, βάρη – μπορεί επίσης να βοηθήσει.

Κάθεστε
Η άσκηση μειώνει την «καλή» χοληστερόλη, η οποία βοηθά να απαλλαγούμε από τα κακά πράγματα, και αυξάνει τα επίπεδα τριγλυκεριδίων. Αυτό ισχύει ακόμα και αν ασκείτε τακτικά. Εάν εργάζεστε σε ένα γραφείο, προσπαθήστε να σηκωθείτε και να μετακινηθείτε κάθε 30 λεπτά.

Καπνίζετε
Μειώνει τα «καλά» σας επίπεδα χοληστερόλης, πράγμα που σημαίνει ότι κρατάτε περισσότερα από τα κακά επίπεδα. Και συνδέεται με υψηλή αρτηριακή πίεση, τον διαβήτη και τις καρδιακές παθήσεις. Η διακοπή μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα χοληστερόλης σας και να βοηθήσει στην προστασία των αρτηριών σας. Εάν δεν καπνίζετε, μείνετε μακριά από το παθητικό κάπνισμα.

Αγνοείτε το βάρος σας
Η μεταφορά πάρα πολλών κιλών, ειδικά γύρω από την κοιλιά σας, μπορεί να αυξήσει την κακή χοληστερόλη (LDL) και να μειώσει το καλό είδος (HDL). Αλλά αν χάσετε μόνο το 10% του βάρους σας, τότε θα μπορούσατε πραγματικά να «φτιάξετε» τους αριθμούς σας. Συζητήστε με το γιατρό σας σχετικά με το καλύτερο πρόγραμμα διατροφής και άσκησης για να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος.

Τρώτε πολλά κορεσμένα λιπαρά
Αυτό προέρχεται από το βόειο κρέας, το χοιρινό κρέας, το αρνί και το πλήρες λίπος γαλακτοκομικών όπως το βούτυρο, η κρέμα γάλακτος, το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι, καθώς και τα τροπικά έλαια όπως αυτό της καρύδας. Όλα αυτά τα πράγματα μπορούν να αυξήσουν την LDL σας ή την «κακή» χοληστερόλη. Εάν η LDL είναι υψηλή, δεν πρέπει να παίρνετε περισσότερο από το 6% των θερμίδων σας από κορεσμένα λιπαρά.

Δεν τρώτε καθόλου λιπαρά
Δεν είναι όλα κακά. Αντικαταστήστε τα κορεσμένα και trans-λιπαρά με πιο υγιεινά πολυακόρεστα και μονοακόρεστα λίπη. Θα βρείτε αυτά τα λίπη στην πέστροφα, στον σολομό, στη ρέγγα, στο αβοκάντο, στις ελιές, στα καρύδια και στα υγρά φυτικά έλαια όπως ο κρόκος, ο ηλίανθος και το ελαιόλαδο. Αλλά βεβαιωθείτε ότι δεν υπερβαίνουν το 30% των ημερήσιων θερμίδων σας.

Αλκοόλ
Το αλκοόλ μπορεί να αυξήσει το επίπεδο των λιπών στο αίμα σας. Οι άνδρες δεν πρέπει να πίνουν περισσότερα από δύο ποτά την ημέρα, και οι γυναίκες ένα. Αν διατηρήσετε αυτό το μέτρο, μπορείτε επίσης να ενισχύσετε τους αριθμούς HDL ή «καλής» χοληστερόλης.

Αγνοείτε άλλες συνθήκες
Είναι σημαντικό να κατανοήσετε και να θεραπεύσετε οποιαδήποτε ιατρικά ζητήματα που συνδέονται με τους αριθμούς κακής χοληστερόλης, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο διαβήτης, η νεφρική νόσος, η ηπατική νόσος και ο υποθυρεοειδισμός. Αν έχετε μία από αυτές τις συνθήκες και το διαχειρίζεστε καλά, μπορείτε επίσης να βοηθήσετε τους αριθμούς σας.

Δεν παίρνετε το φάρμακο σας μερικές φορές
Εάν ξεχάσετε να πάρετε το φάρμακό σας, μην προσπαθήσετε να αντικαταστήσετε τις δόσεις παίρνοντας περισσότερο την επόμενη φορά. Μπορεί να μην λειτουργήσει με τον τρόπο που νομίζετε. Βεβαιωθείτε ότι ενημερώσατε το γιατρό σας για τα φάρμακα που παίρνετε ήδη. Ορισμένα φάρμακα μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα αν ληφθούν ταυτόχρονα με άλλα φάρμακα.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept