Κατάθλιψη των Χριστουγέννων – Πόσο ρόλο παίζει η διατροφή;

135

Σε αντίθεση με την κλασική εικόνα των Χριστουγέννων που περιλαμβάνει χαλάρωση και στιγμές ευτυχίας, τα Χριστούγεννα είναι μια από τις πιο αγχωτικές και δύσκολες περιόδους του χρόνου για πολλούς ανθρώπους. Κάθε χρόνο την περίοδο των γιορτών, πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από την “κατάθλιψη των εορτών”.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μπορεί να ακούγεται παράξενο, αλλά η ζάχαρη είναι αυτή που επιβαρύνει την κατάσταση.

Ομάδα κλινικών ψυχολόγων του Πανεπιστημίου του Κάνσας, υποστηρίζει ότι τα πρόσθετα σάκχαρα ενδεχομένως να ευθύνονται για μεταβολικές, φλεγμονώδεις και νευροβιολογικές διεργασίες που συνδέονται με την κατάθλιψη.

Και πού μπορεί να βρει κανείς τα πρόσθετα αυτά σάκχαρα που επιβαρύνουν τον οργανισμό; Στα χριστουγεννιάτικα γλυκά και το αλκοόλ που καταναλώνονται κατά κόρον στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Τι αναφέρει η μελέτη

«Υπάρχουν στοιχεία πως μια συγκεκριμένη ποσότητα αλκοόλ την ημέρα είναι ασφαλής και μπορεί να έχει οφέλη για μερικούς ανθρώπους. Τα αλκοολούχα ποτά είναι θερμίδες, καθαρή ενέργεια, μη-θρεπτικά και πολύ τοξικά σε μεγάλες ποσότητες», αναφέρεται χαρακτηριστικά στη μελέτη.

Τα σάκχαρα, τα οποία έχουν παρεμφερή φύση με το αλκοόλ, πρέπει να αποφεύγονται από τα άτομα με κατάθλιψη και να αντικαθίστανται από μια υγιεινή διατροφή.

«Σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα ηλιοφάνειας τον χειμώνα, η υψηλή κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά και σε σημαντικό βαθμό την ψυχική υγεία», υπογραμμίζουν οι ερευνητές.

Γιατί αυξάνεται η επιθυμία για γλυκό

«Η λαχτάρα για γλυκό είναι σύμπτωμα χειμερινής κατάθλιψης» σημειώνουν οι ερευνητές και προσθέτουν ότι ένας βασικός λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι πως η ζάχαρη τονώνει τη διάθεση και συνεπώς άτομα με κατάθλιψη καταφεύγουν στα γλυκά για μια προσωρινή λύση.

«Τα γλυκά δρουν σαν ναρκωτικά», εξηγεί ο ερευνητής και, «έχουν άμεση επίδραση στη διάθεση αλλά, σε μεγάλες ποσότητες, μπορούν να έχουν ολέθριες συνέπειες για την διάθεση ατόμου, όπως σταδιακή απώλεια της χαράς, αύξηση της σωματικής φλεγμονής και του σωματικού βάρους».

Τι μπορείτε να κάνετε

Μια διατροφή, πλούσια σε φυτικά τρόφιμα και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και ελάχιστα επεξεργασμένα τρόφιμα θα εξασφάλιζε βέλτιστο ψυχολογικό όφελος.

Όσον αφορά τη ζάχαρη, συνιστά προσοχή καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους -όχι μόνο κατά τις γιορτές-, και ημερήσια κατανάλωση πρόσθετων σακχάρων όχι πάνω από 25 γραμμάρια, σύμφωνα και με τις κατευθυντήριες οδηγίες της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept