Καταπολεμήστε τις φλεγμονές με αυτές τις τροφές.

367

Η φλεγμονή είναι το σύνολο των μηχανισμών που ενεργοποιεί ο οργανισμός για να αντιδράσει στην επίθεση διάφορων βλαπτικών παραγόντων.

Έρευνες συνδέουν τον τρόπο ζωής και τη διατροφή με τη φλεγμονή και την προδιάθεση για εμφάνιση πολλών ασθενειών.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η φλεγμονή είναι η ρίζα πολλών ασθενειών, όπως καρδιακές παθήσεις, παχυσαρκία και καρκίνος. Οι επιλογές του τρόπου ζωής και οι τροφές που καταναλώνουμε μπορούν είτε να εξισορροπήσουν μια φλεγμονή είτε να την πυροδοτήσουν. Όπως λοιπόν γίνεται αντιληπτό η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της φλεγμονής. Παρακάτω θα δείτε ποιες τροφές επιλέγουν οι ειδικοί για να καταπολεμήσουν τη φλεγμονή.

Λιπαρά ψάρια. Το σκουμπρί, ο σολομός, η σαρδέλα και άλλα λιπαρά ψάρια είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα κατέχουν αντιφλεγμονώδη δράση. Προσθέστε ψάρια στη διατροφή σας τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα.

Σκούρα πράσινα λαχανικά. Η βιταμίνη Ε έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και προστατεύει τον οργανισμό από τον κίνδυνο εμφάνισης πολλών ασθενειών. Καλές πηγές βιταμίνης Ε είναι τα σκούρα πράσινα λαχανικά, όπως είναι το μπρόκολο.

Μούρα. Αν και όλα τα φρούτα βοηθούν στην καταπολέμηση της φλεγμονής, ωστόσο τα μούρα έχουν ισχυρότερες αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες ως αποτέλεσμα είναι περισσότερο πλούσια σε αντιοξειδωτικά σε σχέση με τα υπόλοιπα φρούτα.

Ανανάς. Ο ανανάς περιέχει ένζυμα που μειώνουν τη φλεγμονή και το πρήξιμο στο σώμα. Είναι επίσης εξαιρετική πηγή βιταμίνης C είναι καλύτερο όταν τρώγεται ωμός και ώριμος.

Ντομάτες. Οι κόκκινες ζουμερές ντομάτες είναι πλούσιες σε λυκοπένιο, το οποίο είναι γνωστό ότι μειώνει τη φλεγμονή. Οι μαγειρεμένες ντομάτες έχουν περισσότερο λυκοπένιο από τις ωμές ντομάτες. Η κατανάλωση χυμού τομάτας είναι επίσης ωφέλιμη.

Ελαιόλαδο. Σε έρευνα του 2010 από την Ισπανία τονίζεται ότι τα πολλά οφέλη της μεσογειακής διατροφής μπορεί ενδεχομένως να οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη χρήση ελαιολάδου, ιδιαίτερα του έξτρα παρθένου και ψυχρής σύνθλιψης. Προτίμησε το ωμό σε σαλάτες και στο φαγητό και φρόντισε να το διατηρείς σε ξηρό μέρος και σε μπουκάλια σκούρου χρώματος για να αποφευχθεί η οξείδωση του.

Σκόρδο και κρεμμύδι. Τα συγκεκριμένα λαχανικά ενισχύουν με πολλούς τρόπους το ανοσοποιητικό. Σε δοκιμές στο εργαστήριο το σκόρδο φάνηκε να δρα παρόμοια με τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα κλείνοντας τις οδούς που οδηγούν σε φλεγμονή. Το κρεμμύδι περιέχει παρόμοιες αντιφλεγμονώδεις χημικές ουσίες.

Πράσινο τσάι. Επιστημονικές μελέτες υποδηλώνουν ότι η υψηλή περιεκτικότητα EGCG και πολυφαινόλης στο πράσινο τσάι το καθιστά το ισχυρότερο αντιφλεγμονώδες ελιξίριο από άλλα τσάγια, όπως είναι το μαύρο.

Σπανάκι. Είναι ο υπερήρωας στη «μάχη» κατά των φλεγμονών! Είναι πλούσιο σε καροτενοειδή, βιταμίνες C, E και K, οι οποίες έχουν βρεθεί ότι προστατεύουν το σώμα από τις προφλεγμονώδεις κυτοκίνες. Περιέχει, επίσης, άλφα-τοκοφερόλη, μια μορφή βιταμίνης Ε που φαίνεται πως μειώνει τη φλεγμονή σε ασθενείς με στεφανιαία νόσο.

Τζίντζερ (πιπερόροζα) και κάρι. Αυτά τα μπαχαρικά, κοινά στην ασιατική και την ινδική κουζίνα, έχει αποδειχθεί σε διάφορες μελέτες ότι έχουν αντι-φλεγμονώδεις ιδιότητες. Η κουρκουμίνη, το συστατικό που δίνει στο κάρι το κίτρινο χρώμα του, απενεργοποιεί μια πρωτεΐνη στο σώμα που ρυθμίζει το ανοσοποιητικό σύστημα και ενεργοποιεί τη διαδικασία της φλεγμονής. Άλλη μελέτη δείχνει ότι τζίντζερ μειώνει τη φλεγμονή στο έντερο όταν λαμβάνεται σε μορφή συμπληρώματος.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept