Ποιες τροφές καταστρέφουν το κολλαγόνο της επιδερμίδας μας

130

Το κολλαγόνο, είναι μια φυσική πρωτεΐνη που παράγει το σώμα μας. Το χρειαζόμαστε για λαμπερό δέρμα, δυνατά μαλλιά, υγιή οστά και αρθρώσεις. Τι γίνεται όμως όταν μεγαλώνουμε και σταδιακά το σώμα μας παράγει όλο και λιγότερο κολλαγόνο;

Για την ακρίβεια, μετά τη ηλικία των 20 ετών, αρχίζουμε να παράγουμε περίπου 1% λιγότερο κολλαγόνο, κάθε χρόνο. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι μέχρι τα 40, τα επίπεδα κολλαγόνου έχουν μειωθεί περίπου κατά 30%.

Εννοείται πως το θέμα αφορά όλες τις γυναίκες γιατί χωρίς το κολλαγόνο, η δομή των κυττάρων αλλοιώνεται, γίνονται πιο αδύναμα και πιο λεπτά. Αυτή είναι η αιτία πολλών προβλημάτων της επιδερμίδας, όπως οι ρυτίδες, οι λεπτές γραμμές, οι μαύροι κύκλοι, το ξηρό δέρμα και η κυτταρίτιδα.

Η λύση σ’ αυτό το πρόβλημα δεν είναι απαραίτητα οι αισθητικές επεμβάσεις και οι δαπανηρές θεραπείες.

Μπορείτε να αποφύγετε κάποιες τροφές και ποτά και να βοηθήσετε μ’ αυτό τον τρόπο τον οργανισμό σας να μην χάνει το πολύτιμο κολλογόνο, που τόσο ανάγκη, έχει.

Μελέτες έχουν δείξει ότι δύο ή τρία φλιτζάνια καφέ την ημέρα αρκούν για να αυξηθεί η παραγωγή κορτιζόλης. Η κορτιζόλη είναι γνωστή και ως η «ορμόνη του στρες» και επιταχύνει τη διαδικασία γήρανσης. Αντί λοιπόν για καφέ, μπορείτε να επιλέξτε ένα αφέψημα matcha, το οποίο είναι γνωστό για την τόνωση του μεταβολισμού και τη μείωση του άγχους, ενώ είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που εμποδίζουν τη διάσπαση του κολλαγόνου.

Μια άλλη κατηγορία τροφίμων που πρέπει να αποφύγετε είναι αυτές που περιέχουν τεχνητά χρώματα. Εκτός του ότι δεν είναι καθόλου υγιεινές, αυξάνουν τα επίπεδα φλεγμονής στον οργανισμό, βλάπτουν τα αποθέματα κολλαγόνου και προκαλούν πρόωρη γήρανση.

Το αλκοόλ προκαλεί αφυδάτωση, ξηροδερμία και δημιουργία λεπτών γραμμών και ρυτίδων. Είναι σημαντικό όταν πίνετε αλκοόλ να πίνετε και νερό, προκειμένου να αποφύγετε την αφυδάτωση.

Η ζάχαρη είναι εχθρός της υγείας της επιδερμίδας. Ειδικά τα γλυκαντικά συνδέονται με πρόωρη γήρανση, καθώς καταστρέφουν τις πρωτεΐνες του δέρματος, την ελαστίνη και το κολλαγόνο. Το «κλειδί» βρίσκεται στην κατανάλωση φυσικών γλυκαντικών, όπως το μέλι και το σιρόπι σφενδάμου, που περιέχουν μέταλλα και αντιοξειδωτικά, τα οποία ωφελούν την επιδερμίδα, ενώ έχουν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη από τη ζάχαρη.

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept