Σπανάκι: Τεράστια τα οφέλη του για την υγεία

259

 

Απ’ όλα τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά, το σπανάκι είναι από τα πιο… ευπροσάρμοστα. Τρώγεται σε σαλάτες, στον ατμό ή σοταρισμένο, σε πίτες, σπανακόρυζο, σε ομελέτες κ.λπ. Το σπανάκι έχει πάρα πολλά οφέλη για την υγεία, καθώς είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, ενώ μπορείτε εύκολα να το ενσωματώσετε στα γεύματά σας.

Έχει λίγες θερμίδες
Τρία φλιτζάνια σπανάκι έχουν μόνο 20 θερμίδες, χωρίς λίπος, 2 γραμμάρια πρωτεΐνης, 3 γραμμάρια υδατανθράκων και 2 γραμμάρια φυτικές ίνες. Αν και έχει τόσο λίγες θερμίδες, το σπανάκι είναι γεμάτο θρεπτικά συστατικά. Μια μερίδα παρέχει πάνω από το 300% της καθημερινής σας ανάγκης σε βιταμίνη Κ, που φροντίζει τα οστά. Παρέχει επίσης πάνω από το 160% του ημερήσιου στόχου για βιταμίνη Α και περίπου το 40% για βιταμίνη C, που υποστηρίζουν την ανοσολογική λειτουργία και δημιουργούν ένα υγιές δέρμα.
Το σπανάκι περιέχει, ακόμη, το 45% της καθημερινής σας ανάγκης σε φυλλικό οξύ και βιταμίνη Β, που βοηθά στη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων, το 15% του ημερήσιου στόχου για σίδηρο και για μαγνήσιο, το 10% για κάλιο και το 6% για ασβέστιο, μαζί με μικρότερες ποσότητες άλλων βιταμινών Β.


Υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά
Εκτός από τις πολλές βιταμίνες και τα μέταλλα, το σπανάκι περιέχει αντιοξειδωτικά που έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και προστατεύουν από ασθένειες. Σε αυτά περιλαμβάνονται η καμπεφερόλη, ένα φλαβονοειδές που φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο του καρκίνου, ενώ επιβραδύνει την ανάπτυξή του. Ένα άλλο, που ονομάζεται κουερσετίνη, έχει συνδεθεί με προστατευτικές επιδράσεις στη μνήμη, στις καρδιακές παθήσεις και στον διαβήτη τύπου 2. Οι ουσίες που προέρχονται από το σπανάκι μπορούν να μειώσουν το οξειδωτικό στρες, τις βλάβες στο DNA και διάφορες νόσους. Επιπλέον, είναι σε θέση να επηρεάσουν θετικά την έκφραση των γονιδίων που εμπλέκονται στον μεταβολισμό και τις φλεγμονές. Επιπλέον, ενεργοποιούν την απελευθέρωση ορμονών κορεσμού, οι οποίες μπορούν να σας κάνουν να νιώθετε πιο χορτάτοι.
Για όλους αυτούς τους λόγους, οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το σπανάκι μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των καρδιακών παθήσεων, του καρκίνου, του διαβήτη τύπου 2 και της παχυσαρκίας.
Ένα από τα αντιοξειδωτικά στο σπανάκι, που ονομάζεται λουτεΐνη, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας (AMD), μιας οφθαλμικής νόσου που μπορεί να θολώσει την κεντρική όραση η οποία απαιτείται για δραστηριότητες όπως η ανάγνωση και η οδήγηση. Η AMD είναι η κύρια αιτία απώλειας της όρασης σε άτομα ηλικίας 50 ετών και άνω.

 

Αντιφλεγμονώδης δράση

Τα αντιφλεγμονώδη που περιέχει το σπανάκι το καθιστούν ιδιαίτερα σημαντικό για την προστασία του εγκεφάλου, ιδιαίτερα κατά τη γήρανση. Σε μια μελέτη, οι ερευνητές παρακολούθησαν τις διατροφικές συνήθειες και τις γνωστικές ικανότητες περισσότερων από 950 ηλικιωμένων για περίπου 5 χρόνια. Παρατήρησαν σημαντική μείωση του ποσοστού της γνωστικής δυσλειτουργίας μεταξύ εκείνων που κατανάλωναν μεγαλύτερες ποσότητες πράσινων φυλλωδών λαχανικών. Τα στοιχεία έδειξαν ότι τα άτομα που έτρωγαν μία έως δύο μερίδες φυλλώδη λαχανικά καθημερινά -και ιδίως σπανάκι- είχαν τις ίδιες γνωστικές ικανότητες με άτομα 11 χρόνια νεότερα! Τέλος, το σπανάκι μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση της αρτηριακής πίεσης. Το σπανάκι είναι μια πηγή φυσικών νιτρικών ενώσεων, που ανοίγουν τα αιμοφόρα αγγεία και βελτιώνουν τη ροή του αίματος, ενώ ξεκουράζουν την καρδιά.

 

ΠΗΓΗ: health.com

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept