Βιταμίνες και κατάλληλες τροφές για πλούσια, μακριά και υγιή μαλλιά

278

Μια ισορροπημένη διατροφή, που περιέχει 13 απαραίτητες βιταμίνες, μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της υγείας των μαλλιών σας.

Αν και δεν υπάρχουν στοιχεία που να υποδηλώνουν ότι μεμονωμένες βιταμίνες μπορούν να βοηθήσουν στην ταχύτερη ανάπτυξη των μαλλιών, οι ελλείψεις σε κάποιες οδηγούν σε απώλεια μαλλιών ή σε λεπτές, εύθραυστες τρίχες. Επίσης, η σωστή διατροφή μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της υγείας των μαλλιών.

Οι ερευνητές έχουν πραγματοποιήσει μελέτες για το πώς τα ακόλουθα θρεπτικά συστατικά μπορούν να υποστηρίξουν την ανάπτυξη των μαλλιών: βιταμίνη D, βιταμίνη Ε, σύμπλεγμα βιταμινών Β.

 

Βιταμίνη D

Ένα άτομο μπορεί συχνά να διατηρήσει την υγεία των μαλλιών με μια ισορροπημένη διατροφή. Τα συμπληρώματα βιταμίνης D μπορεί να μην παρέχουν άμεση βοήθεια στην ανάπτυξη των μαλλιών, αλλά η ανεπάρκειά της μπορεί να επηρεάσει το τριχωτό της κεφαλής.

Μια ανασκόπηση του 2019 βρήκε στοιχεία που υποδηλώνουν σχέση μεταξύ της ανεπάρκειας βιταμίνης D και της αλωπεκίας, που μπορεί να συνεπάγεται σοβαρή τριχόπτωση. Πολλές από τις μελέτες διαπίστωσαν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D σε άτομα με αλωπεκία. Η αλωπεκία είναι αυτοάνοσο.

Ορισμένες μελέτες διαπίστωσαν ότι τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D μπορεί να σχετίζονται με τη γυναικεία τριχόπτωση, που είναι ο πιο κοινός τύπος τριχόπτωσης στα θήλεα.

 

Λήψη αρκετής βιταμίνης D

Οι ειδικοί συνιστούν στους ενήλικες να λαμβάνουν 15 μικρογραμμάρια βιταμίνης D την ημέρα. Ωστόσο, πολλοί επιστήμονες συμφωνούν ότι αυτή η ημερήσια σύσταση είναι πολύ χαμηλή για να φτάσει τα βέλτιστα επίπεδα στο αίμα. Οι περισσότεροι συμφωνούν ότι πρέπει να κυμαίνονται μεταξύ 30 και 60 νανογραμμαρίων ανά χιλιοστόλιτρο (ng /ml). Όλοι μπορούν να μάθουν τα επίπεδα βιταμίνης D τους και αν είναι ανεπαρκή, ζητώντας από τον γιατρό τους μια εξέταση αίματος.

Λίγα τρόφιμα περιέχουν σημαντικές ποσότητες βιταμίνης D, αλλά οι καλύτερες πηγές είναι:

– ψάρια όπως ο σολομός ή ο ξιφίας,

– μανιτάρια,

– κρόκοι αυγών,

– εμπλουτισμένος χυμός πορτοκαλιού,

– εμπλουτισμένο γάλα.

Η έκθεση στον ήλιο είναι επίσης απαραίτητη, καθώς αυτό επιτρέπει στο σώμα να παράγει βιταμίνη D. Οι άνθρωποι πρέπει να θυμούνται το αντηλιακό όταν εκτίθενται πολύ στον ήλιο, γιατί η υπερβολική έκθεση με την πάροδο του χρόνου μπορεί να οδηγήσει σε βλάβες του δέρματος.

Τα συμπληρώματα βιταμίνης D είναι διαθέσιμα για αγορά, αλλά ένα άτομο πρέπει πάντα να συμβουλεύεται το γιατρό του προτού πάρει οποιαδήποτε βιταμίνη. Ωστόσο, τα συμπληρώματα βιταμίνης D είναι σχετικά ασφαλή και η τοξικότητά τους είναι εξαιρετικά σπάνια. Παρ’ όλα αυτά, η λήψη βιταμίνης D σε πολύ υψηλές δόσεις μπορεί να οδηγήσει σε τοξικότητα και σε σοβαρές επιπλοκές. Για να αποφευχθούν προβλήματα, πρέπει να ζητήσετε από τον γιατρό σας να ελέγξει τα επίπεδα βιταμίνης D στο σώμα σας και να σας προτείνει την κατάλληλη δοσολογία. Η λήψη βιταμίνης D σε ένα γεύμα που περιέχει λίπος θα βελτιώσει την απορρόφησή της.

 

Βιταμίνες Β

Οι βιταμίνες Β είναι απαραίτητες για τον μεταβολισμό και τη λειτουργία του νευρικού συστήματος. Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β βοηθούν στη ρύθμιση του μεταβολισμού και στη διατήρηση του κεντρικού νευρικού συστήματος. Πολλοί αισθητικοί και ειδικοί της ομορφιάς ισχυρίζονται επίσης ότι οι βιταμίνες Β -όπως η B12- μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση και στην περιποίηση των μαλλιών.

Οι ερευνητές εξέτασαν τη σχέση μεταξύ βιταμινών συμπλέγματος Β και τριχόπτωσης, αλλά δεν έχουν επιβεβαιώσει ακόμη κάποια σχέση.

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι:

Β1 ή θειαμίνη,

Β2 ή ριβοφλαβίνη,

Β3 ή νιασίνη,

Β5 ή παντοθενικό οξύ,

Β6 ή πυριδοξίνη,

Β7 ή βιοτίνη,

Β9 ή φυλλικό οξύ,

Β12 ή κοβαλαμίνη.

Είναι καλύτερο να παίρνετε τις βιταμίνες Β από τη διατροφή. Ορισμένες πηγές τροφίμων βιταμινών συμπλέγματος Β είναι οι:

– τροφές ολικής αλέσεως,

– λαχανικά και κυρίως σκούρα, φυλλώδη χόρτα,

– κρέας, όπως το συκώτι βοείου κρέατος και τα πουλερικά,

– ψάρι,

– ολόκληρα αυγά,

– φασόλια και όσπρια,

– ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ,

– αβοκάντο.

Οι βιταμίνες Β είναι υδατοδιαλυτές, κάτι που σημαίνει ότι ο οργανισμός δεν μπορεί να τις αποθηκεύσει. Το σώμα απεκκρίνει στα ούρα ό,τι δεν χρησιμοποιεί. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι πρέπει να καταναλώνουν υδατοδιαλυτές βιταμίνες σε καθημερινή βάση.

Αν και οι διατροφικές πηγές είναι οι καλύτερες, πολλοί άνθρωποι μπορεί να χρειάζονται συμπλήρωμα του συμπλέγματος Β για να καλύψουν τις ανάγκες τους.

Παράγοντες που μπορούν να κάνουν τη συμπλήρωση απαραίτητη είναι οι:

– μεγαλύτερη ηλικία,

– παρουσία καταστάσεων που επηρεάζουν το πεπτικό σύστημα,

– χορτοφαγική ή βίγκαν διατροφή,

– εγκυμοσύνη,

– χρήση ορισμένων φαρμάκων.

Τα άτομα με οποιονδήποτε από αυτούς τους παράγοντες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης ανεπάρκειας σε ορισμένες βιταμίνες Β.

 

Βιταμίνη Β12

Ορισμένες πηγές έχουν δείξει ότι η βιταμίνη Β12 μπορεί να παίζει ρόλο στην υγεία των μαλλιών. Άλλωστε, η λήψη αρκετής βιταμίνης Β12 είναι απαραίτητη για τη γενική υγεία. Καλές πηγές βιταμίνης Β12 είναι:

– το κρέας,

– τα γαλακτοκομικά προϊόντα,

– άλλες ζωικές τροφές.

Διατίθενται, επίσης, συμπληρώματα.

Τα συμπτώματα της ανεπάρκειας Β12 περιλαμβάνουν αναιμία και κόπωση.

Το Γραφείο Πρόληψης Νοσημάτων και Προώθησης Υγείας προτείνει στους ενήλικες να λαμβάνουν 2,4 μικρογραμμάρια βιταμίνης Β12 την ημέρα. Οι έγκυες χρειάζονται 2,6 μικρογραμμάρια την ημέρα και οι θηλάζουσες 2,8 μικρογραμμάρια την ημέρα.

Ωστόσο, πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε έναν γιατρό προτού δοκιμάσετε συμπληρώματα, καθώς ορισμένα μπορεί να επηρεάσουν τις επιδράσεις φαρμάκων.

 

Βιταμίνη Β7

Τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β7 ή βιοτίνης μπορεί να οδηγήσουν σε τριχόπτωση. Μια μελέτη του 2016 σε 541 γυναίκες διαπίστωσε ανεπάρκεια βιοτίνης στο 38% των συμμετεχουσών που παρουσίασαν τριχόπτωση. Συμπληρώματα αυτής της βιταμίνης είναι διαθέσιμα στην αγορά.

 

Βιταμίνη Ε

Οι ερευνητές έχουν πραγματοποιήσει ορισμένες μελέτες για τη βιταμίνη Ε και την τοκοτριενόλη. Η βιταμίνη Ε είναι ένα θρεπτικό συστατικό που δρα ως ισχυρό αντιοξειδωτικό στο σώμα. Μια μελέτη του 2013 διαπίστωσε ότι τα άτομα με αλωπεκία είχαν σημαντικά χαμηλότερες συγκεντρώσεις βιταμίνης Ε στο αίμα τους από εκείνα που δεν είχαν την πάθηση. Σε μια κλινική μελέτη του 2010 φάνηκε, επίσης, ότι η χρήση συμπληρωμάτων τοκοτριενόλης βελτίωσε την υγεία των μαλλιών των ατόμων με αλωπεκία. Αυτά τα συμπληρώματα βοήθησαν επίσης στην πρόληψη της τριχόπτωσης.

Ένα άτομο μπορεί να ενσωματώσει τη βιταμίνη Ε στη διατροφή του τρώγοντας:

– φύτρο σίτου,

– σπανάκι,

– ψάρι,

– αμύγδαλα.

Μερικοί άνθρωποι επιλέγουν να τρίβουν λάδι βιταμίνης Ε απευθείας στο δέρμα ή στο τριχωτό της κεφαλής τους, πιστεύοντας ότι θα επιταχύνει την αναγέννηση των κυττάρων. Η βιταμίνη Ε διατίθεται επίσης στα φαρμακεία σε μορφή κάψουλας και ως υγρό. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η υπερβολική λήψη λιποδιαλυτής βιταμίνη Ε μπορεί να προκαλέσει απώλεια μαλλιών, καθώς και άλλες ανεπιθύμητες ενέργειες.

 

Άλλες βασικές βιταμίνες

Υπήρξαν λίγες μελέτες σχετικά με τις επιδράσεις των βιταμινών D, B και E στα μαλλιά και ακόμη λιγότερες έχουν εξετάσει τα οφέλη ανάπτυξης της τρίχας από άλλες βασικές βιταμίνες, όπως:

Πολυβιταμίνες: Μια πολυβιταμίνη μπορεί να συμπληρώσει διατροφικές πηγές όλων των απαραίτητων βιταμινών. Η καλή παροχή βιταμινών θα ενισχύσει τη γενική υγεία και μπορεί επίσης να βοηθήσει στην προστασία των μαλλιών. Οι πολυβιταμίνες είναι διαθέσιμες στην αγορά.

Βιταμίνη C: Ένα σύμπτωμα ανεπάρκειας βιταμίνης C είναι οι σπασμένες τρίχες. Αυτό υποδηλώνει ότι η βιταμίνη C μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της υγείας των μαλλιών, παρά την έλλειψη ενδείξεων ότι μπορεί να αποτρέψει την τριχόπτωση. Για να πάρετε Βιταμίνη C, προτιμήστε:

– κόκκινες πιπεριές

– πράσινα φυλλώδη λαχανικά

– εσπεριδοειδή.

Ωστόσο, συμπληρώματα διατίθενται στην αγορά.

Βιταμίνη Α: Επίσης γνωστή ως ρετινόλη. Η βιταμίνη Α συμβάλλει στην υγεία των μαλλιών. Υποστηρίζει την έκκριση σμήγματος, η οποία είναι μια ουσία που αποτρέπει το σπάσιμο της τρίχας. Τα συμπληρώματα βιταμίνης Α διατίθενται στην αγορά. Ωστόσο, κάποια έρευνα διαπίστωσε ότι η λήψη υπερβολικής βιταμίνης Α μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια μαλλιών.

Η διατήρηση της ισορροπίας των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και η συμπλήρωση γνωστών διατροφικών ελλείψεων είναι οι καλύτεροι τρόποι για την υποστήριξη της υγείας των μαλλιών.

 

Άλλες θεραπείες για την τριχόπτωση

Οι βιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά είναι σημαντικά για την υγεία των μαλλιών, αλλά ορισμένες στρατηγικές φροντίδας στο σπίτι μπορούν επίσης να βοηθήσουν. Για παράδειγμα, μια μελέτη του 2017 βρήκε στοιχεία που υποδηλώνουν ότι το άγχος μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια μαλλιών.

Για τη διατήρηση και τη βελτίωση της υγείας των μαλλιών, πρέπει:

-Να περιορίστε τη χρήση πηκτωμάτων μαλλιών.

Να στεγνώστε τα μαλλιά και να τα βουρτσίζετε όταν είναι βρεγμένα.

– Να μειώσετε το άγχος κάνοντας τουλάχιστον 2 ώρες άσκηση μέτριας έως έντονης έντασης την εβδομάδα.

– Να πίνετε έξι έως οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα.

– Να ακολουθείτε μια υγιεινή, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά δίαιτα.

– Να λαμβάνετε υπόψη την ασφάλεια των διάφορων προϊόντων μαλλιών.

– Είναι επίσης σημαντικό να μειωθεί το συνεχές πιστολάκι και η χρήση ορισμένων τεχνικών styling μαλλιών, που μπορεί να επιδεινώσουν την αλωπεκία.

 

Συμπληρώματα χωρίς συνταγή

Αρκετά συμπληρώματα και τοπικά τζελ μπορεί να βοηθήσουν στη διακοπή ή στην επιβράδυνση της τριχόπτωσης. Τα περισσότερα από αυτά τα προϊόντα περιέχουν τη δραστική ουσία μινοξιδίλη. Τα κορτικοστεροειδή είναι επίσης κοινά συστατικά.

Παρόλο που μια κριτική του 2019 διαπίστωσε ότι αυτά τα προϊόντα μπορεί να είναι ευεργετικά για τη θεραπεία της τριχόπτωσης, υπάρχουν λίγα στοιχεία που δείχνουν ότι τα μαλλιά θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται όταν το άτομο θα σταματήσει να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο προϊόν.

Αξίζει ακόμα να σημειωθεί ότι οι περισσότερες κλινικές δοκιμές για την αποτελεσματικότητα των προϊόντων ανάπτυξης μαλλιών έχουν χρησιμοποιήσει άνδρες συμμετέχοντες!

Είναι πάντα καλύτερο να λαμβάνετε θρεπτικά συστατικά από ολόκληρα τρόφιμα. Αν και πολλά συμπληρώματα βιταμινών και ανόργανων συστατικών είναι χρήσιμα, είναι σημαντικό να αγοράζετε αυτά τα προϊόντα από αξιόπιστες εταιρείες, που έχουν δοκιμάσει τα προϊόντα τους σε ποιότητα και καθαρότητα.

Είναι πάντα καλύτερο να μιλήσετε με έναν γιατρό προτού πάρετε ένα συμπλήρωμα διατροφής.

Μια γκάμα προϊόντων είναι διαθέσιμα στην αγορά, αλλά δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία που να επιβεβαιώνουν ότι θα λειτουργήσουν σε όλους. Οι άνθρωποι πρέπει να προσέχουν να ακολουθούν τις οδηγίες στο πακέτο.

Τα ανθυγιεινά μαλλιά μπορεί να φαίνονται θαμπά και εύθραυστα, αντί για εύκαμπτα και γυαλιστερά. Τα μαλλιά που αρχίζουν να πέφτουν σε μπαλώματα ή σε κομμάτια μπορεί να είναι σύμπτωμα μιας υποκείμενης κατάστασης της υγείας: Η ψωρίαση, η δερματίτιδα και ο καρκίνος του δέρματος μπορούν να οδηγήσουν σε τριχόπτωση. Άλλες αιτίες περιλαμβάνουν την ανδρική και γυναικεία φαλάκρα, την αλωπεκία, το άγχος και ορισμένες ιατρικές θεραπείες.

Οι ορμονικοί και γενετικοί παράγοντες παίζουν βασικό ρόλο στην ανάπτυξη των μαλλιών και οι μεμονωμένες βιταμίνες είναι απίθανο να έχουν μεγαλύτερη επιρροή από αυτές. Μπορούν, ωστόσο, να βοηθήσουν εκείνους που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο να αποτρέψουν πρόσθετα προβλήματα λόγω διατροφικών ελλείψεων.

Η τακτική κοπή των μαλλιών μπορεί επίσης να τα διατηρήσει υγιή, αφαιρώντας τα σπασμένα άκρα και ελαφρύνοντας το βάρος τους. Αυτό μπορεί να μειώσει την επίδραση στις ρίζες που αναπτύσσονται από το τριχωτό της κεφαλής. Ένα υγιές τριχωτό της κεφαλής είναι το κλειδί για την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών.

Άτομα με ανησυχίες σχετικά με την απώλεια μαλλιών μπορούν να επισκεφθούν έναν δερματολόγο για να προσδιορίσουν την αιτία τυχόν προβλημάτων. Ο δερματολόγος μπορεί να προτείνει σημαντικές λύσεις.

 

ΠΗΓΗ: medicalnewstoday.com

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept