Αμυνθείτε στον κορονοϊό: 8 απλές στρατηγικές για να δυναμώσετε το σώμα σας

3.010

Οι άνθρωποι τρώνε για πολλούς λόγους: ευχαρίστηση, συναισθηματική απελευθέρωση, πλήξη ή σύνδεση με τους άλλους. Τι γίνεται, όμως, με το φαγητό στη διάρκεια της πανδημίας; Είτε εργαζόμαστε από το σπίτι είτε είμαστε στη δουλειά, μπορούμε να δυναμώσουμε το σώμα σας, ενάντια στον κορονοϊό.

Καλό είναι να θυμόμαστε πως το φαγητό δεν πρέπει να είναι ένα πρόβλημα ή ένας παράγοντας άγχους, αλλά μια πηγή καυσίμων που υποστηρίζουν το σώμα και το μυαλό μας. Και ενώ η πανδημία έχει διαμορφώσει τη ζωή μας με απροσδόκητους τρόπους, υπάρχουν μερικές απλές στρατηγικές που θα μας βοηθήσουν να επιτύχουμε διατροφική ισορροπία και την ενδυνάμωση του οργανισμού μας.

 

  1. Αγαπάμε… τη ρουτίνα

Τα σώματά μας αγαπούν τη ρουτίνα και τείνουν να αποδίδουν καλύτερα με την επανάληψη. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το φαγητό. Αν δεν έχουμε μια διατροφική δομή κάθε εργάσιμη ή σχολική ημέρα, όταν τρώμε ό,τι βρίσκουμε στο ψυγείο μας ή στα μαγαζιά έξω, όταν μασουλάμε ακανόνιστα, το σώμα αποσυντονίζεται. Πρέπει να προσπαθούμε να τρώμε περίπου την ίδια ώρα κάθε μέρα. Αυτό βοηθά στη ρύθμιση των αισθημάτων πείνας και πληρότητας, οδηγώντας σε πιο προσεκτικές αποφάσεις σχετικά με το τι και πότε θα φάμε.

Στόχος μας είναι να τρώμε ένα ισορροπημένο γεύμα κάθε τρεις με τέσσερις ώρες. Προσθέτουμε ένα σνακ όταν τα γεύματα απέχουν περισσότερο από πέντε ώρες. Συμπεριλαμβάνουμε τουλάχιστον τρεις ομάδες τροφίμων σε ένα γεύμα και δύο σε ένα σνακ και προσπαθούμε να συμπεριλαμβάνουμε πρωτεΐνες, όποτε τρώμε. Η τήρηση ενός προγράμματος και η κατανάλωση ισορροπημένων γευμάτων και σνακ καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας θα βοηθήσει στην αποφυγή των κακών διατροφικών επιλογών και του υπερβολικού φαγητού το βράδυ. Εάν αισθανόμαστε πεινασμένοι νωρίτερα από ό,τι σκοπεύουμε να φάμε, καταναλώνουμε ένα μικρό σνακ ή προσαρμόζουμε το γεύμα σας ανάλογα. Όταν αρχίζουμε να αισθανόμαστε πεινασμένοι, μπορούμε να αποφύγουμε τη φρενίτιδα που προκαλείται στο σώμα σας όσο περνάει η ώρα και η κοιλιά μας γουργουρίζει.

 

  1. Δίνουμε προτεραιότητα στον ύπνο

Η ποιότητα και ο χρόνος του ύπνου συνδέονται με τον τρόπο που τρώμε. Η έλλειψη ύπνου σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα της ορμόνης γκρελίνης, η οποία δίνει το «σήμα» της πείνας, και με χαμηλότερες ποσότητες λεπτίνης, που σηματοδοτεί την πληρότητα.

Η κακή ποιότητα και ο λιγότερος χρόνος ύπνου συσχετίζονται, επίσης, με τη μεγαλύτερη πρόσληψη νόστιμων, αλλά ανθυγιεινών τροφίμων (αλμυρών, γλυκών, λιπαρών) – και το βράδυ συνηθίζουμε να τρώμε περισσότερο τέτοια φαγητά. Ο καλύτερος τρόπος για να υποστηρίξουμε τον ύπνο μας είναι να εξασκηθούμε σε καλές συνήθειες. Πρέπει να κοιμόμαστε και να ξυπνάμε σε σταθερές ώρες, κάθε μέρα. Κλείνουμε τις οθόνες μία ώρα πριν από τον ύπνο και αποφεύγουμε την καφεΐνη οκτώ ώρες προτού κοιμηθούμε.

 

  1. Φτιάχνουμε ένα θρεπτικό… ντουλάπι

Αυτές τις μέρες, οι βόλτες στο μανάβικο και το σούπερ μάρκετ είναι λιγότερο συχνές, ειδικά εάν υπάρχει καραντίνα, αλλά και εξαιτίας του φόβου της έκθεσης στον ιό. Η αποθήκευση θρεπτικών τροφίμων που μπορούν να κρατήσουν αρκετές εβδομάδες είναι μια καλή πρακτική, ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι, ανεξάρτητα από τις συνθήκες. Αυτή η πρακτική καθιστά ευκολότερο το να φτιάξουμε εύκολα, υγιεινά γεύματα, χρησιμοποιώντας αυτά που έχουμε στη διάθεσή σας. Τα ντουλάπια μας μπορούν να περιλαμβάνουν αποξηραμένα φασόλια, καστανό ρύζι, ζυμαρικά ολικής αλέσεως, πλιγούρι βρώμης, δημητριακά ολικής αλέσεως, σπόρους κολοκύθας και ηλίανθου, αμύγδαλα και αποξηραμένα φρούτα.

 

  1. Χρειαζόμαστε έναν καταψύκτη

Μία από τις μεγαλύτερες διατροφικές προκλήσεις είναι τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά, τα οποία χαλάνε το πολύ μέσα σε μία εβδομάδα. Μπορούμε να αγοράσουμε προϊόντα που διαρκούν περισσότερο, όπως καρότα, πατάτες, λάχανο, μήλα, πορτοκάλια, κλημεντίνες, σέλινο και γλυκοπατάτες.

Εάν έχουμε έναν καταψύκτη, αποθηκεύουμε κατεψυγμένα λαχανικά και φρούτα, τα οποία διατηρούν περισσότερο τα θρεπτικά συστατικά τους. Αυτά τα προϊόντα όχι μόνο διαρκούν πολύ καιρό, αλλά συχνά είναι λιγότερο ακριβά και εξίσου θρεπτικά με τα φρέσκα.

 

  1. Δημιουργική μαγειρική

Υπάρχουν πολλοί τρόποι δημιουργίας ισορροπημένων, θρεπτικών γευμάτων, συνδυάζοντας πρωτεΐνες με άμυλο και λαχανικά. Διατηρούμε ένα οπλοστάσιο δημιουργικών συνταγών ή ιδεών που μας επιτρέπουν να μαγειρεύουμε με ό,τι έχουμε. Ορισμένες επιλογές μπορεί να περιλαμβάνουν σούπες και στιφάδο, φριτάτα, φαγητά κατσαρόλας, πατάτες και πιάτα ζυμαρικών. Μπορούμε να βάλουμε τον εαυτό μας στη διαδικασία να εφευρίσκει γεύματα με βάση τα διαθέσιμα συστατικά. Αυτό μπορεί να επεκτείνει τον χρόνο μεταξύ των αγορών σε παντοπωλεία και σούπερ μάρκετ, να βοηθήσει στην εξοικονόμηση χρημάτων, να μειώσει τα απόβλητα και να αναπτύξει τις δημιουργικές μας δεξιότητες στην κουζίνα.

 

  1. Συσκευάζουμε ένα γεύμα

Επιστρέφουμε στη δουλειά; Μπορούμε να συσκευάσουμε ένα δικό μας γεύμα. Ίσως να είναι απαραίτητο να παίρνουμε το γεύμα μας μαζί μας, καθώς οι καφετέριες και τα εστιατόρια στον χώρο εργασίας ενδέχεται να είναι κλειστά ή να έχουν περιορισμένη εξυπηρέτηση. Η μεταφορά φαγητού από το σπίτι μάς προσφέρει ένα πιο θρεπτικό και υγιεινό γεύμα και μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή συγχρωτισμού, σε σημεία όπου οι άνθρωποι συγκεντρώνονται για να αγοράσουν κάτι και να φάνε. Για να αποφύγουμε τη χρήση κοινόχρηστου φούρνου μικροκυμάτων, υπάρχουν πολλά φορητά προϊόντα στην αγορά που θερμαίνουν και διατηρούν το φαγητό ζεστό.

 

  1. «Συνειδητοποιημένα» σνακ

Πολλοί άνθρωποι τείνουν να αναζητούν περισσότερο ένα σνακ όταν είναι αγχωμένοι. Αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό. Απλώς πρέπει να βεβαιωθούμε ότι αυτά τα τρόφιμα δεν αντικαθιστούν τακτικά, ισορροπημένα γεύματα. Για να έχουμε καλύτερη αντίληψη ​​σχετικά με τα σνακ, χρησιμοποιούμε ένα μπολ ή ένα πιάτο, αντί να τρώμε απευθείας από το δοχείο ή την όποια άλλη συσκευασία. Αυτό μας βοηθά να κατανοούμε πόση τροφή προσλαμβάνουμε, ενώ μας ωθεί να μην τρώμε γρήγορα.

Πρέπει να αφήνουμε τον εαυτό μας να φάει χωρίς απόσπαση της προσοχής, παρατηρώντας την υφή, τη μυρωδιά, τη θερμοκρασία και τη γεύση. Με το να είμαστε συγκεντρωμένοι, είναι πιο πιθανό να χορτάσουμε γρηγορότερα και να νιώσουμε ικανοποίηση.

 

  1. Συνεχίζουμε να κινούμαστε

Είτε εργαζόμαστε από το σπίτι είτε είμαστε σε καραντίνα, το σώμα μας πρέπει να συνεχίσει να κινείται. Μάλιστα, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να υπάρχει συνεπής άσκηση. Εκτός από τα πολυάριθμα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης του ανοσοποιητικού μας συστήματος, η άσκηση έχει θετικό αντίκτυπο στο πώς και τι τρώμε, αλλά και στη διατήρηση μιας καλής ψυχολογίας. Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο «International Journal of Obesity» διαπίστωσε ότι οι συμμετέχοντες που ασκούνταν έτειναν να τρώνε πιο υγιεινά τρόφιμα, όπως φρούτα και λαχανικά, και λιγότερα ανθυγιεινά σνακ.

 

ΠΗΓΗ: theconversation.com / University of Binghamton

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept