Καφές, αντί ινσουλίνης! Τι προκύπτει από νέα πειραματική μέθοδο

Ελπίδες σε εκατομμύρια διαβητικούς στον κόσμο δίνει μια νέα επιστημονική ανακάλυψη. Ερευνητές από την Ελβετία αναπτύσσουν μια πρωτοποριακή μέθοδο, που ίσως, καταστήσει σύντομα περιττές τις ενέσεις ινσουλίνης! Με γενετική τροποποίηση κυττάρων που έγινε εργαστηριακά, κατάφεραν όταν τα εισάγουν στον οργανισμό να αντιδρούν απελευθερώνοντας ινσουλίνη, αμέσως μόλις ανιχνεύσουν την παρουσία καφεΐνης. Προϋπόθεση βέβαια είναι κάποιος να πίνει καφέ!

Ένας καφές μετά το φαγητό μπορεί στο μέλλον, να είναι αρκετός για να ρυθμίσει σωστά το επίπεδο του σακχάρου σε έναν άνθρωπο με διαβήτη.

Στην πρωτοποριακή  επιστημονική μέθοδο που φιλοδοξεί να  καταστήσει κάποτε περιττές τις ενέσεις ινσουλίνης: απαντά άμεσα το κυτταρικό εμφύτευμα που ανταποκρίνεται που εκτιμάται ότι θα διαρκεί έξι μήνες έως ένα έτος, προτού χρειασθεί αντικατάσταση.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Μάρτιν Φουσενέγκερ του Ελβετικού Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Τεχνολογίας (ΕΤΗ) της Ζυρίχης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Communications», σύμφωνα με το New Scientist και τη «Γκάρντιαν», πήραν ανθρώπινα κύτταρα νεφρού και τα τροποποίησαν έτσι ώστε να παράγουν ινσουλίνη.

Στη συνέχεια πρόσθεσαν σε αυτά ένα υποδοχέα (πρωτεΐνη GLP-1) που πυροδοτεί την απελευθέρωση της ινσουλίνης από τα κύτταρα του παγκρέατος, όταν αντιληφθεί την παρουσία μορίων καφεΐνης στο σώμα.Στην πειραματική μέθοδο, εισήγαγαν ένα εμφύτευμα με εκατοντάδες χιλιάδες τροποποιημένα κύτταρα κάτω από το δέρμα δέκα διαβητικών ποντικιών.

Αφού τους έδωσαν καφέ με το φαγητό τους, διαπίστωσαν ότι όντως τα πειραματόζωα ήσαν πλέον σε θέση να ελέγχουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους τόσο καλά όσα τα ποντίκια που δεν είχαν διαβήτη.

Ο κίνδυνος να πυροδοτηθεί τυχαία η έκκριση ινσουλίνης είναι πολύ μικρός, διαβεβαίωσαν οι ερευνητές, καθώς, όπως είπαν, δεν υπάρχουν άλλες σημαντικές πηγές καφεΐνης στο φαγητό, πέρα από την κατανάλωση καφέ, τσαγιού ή κάποιου ενεργειακού ποτού (π.χ. Red Bull).

Όπως ανέφεραν, αν χρειάζεται να αυξηθεί η δόση της ινσουλίνης, αρκεί αντίστοιχα να αυξηθεί η ποσότητα της καφεΐνης, π.χ. με ένα δυνατότερο καφέ. «Είναι κάτι που μπορεί κανείς να ενσωματώσει πλήρως στον τρόπο ζωής του. Αρκεί να πιείς ένα καφέ ή ένα τσάι το πρωί, άλλο ένα μετά το μεσημεριανό φαγητό και ένα ακόμη μετά το δείπνο, ανάλογα με το πόση ινσουλίνη πρέπει να πάρεις προκειμένου να επαναφέρεις τη γλυκόζη στα κανονικά επίπεδα» δήλωσε ο Φουσενέγκερ.

Το εμφύτευμα, πρέπει να δοκιμασθεί περαιτέρω σε ζώα και ανθρώπους, προτού είναι έτοιμο για χρήση, κάτι που μπορεί να πάρει ακόμη και μια δεκαετία, μέχρις να διασφαλισθεί ότι είναι ασφαλές και αποτελεσματικό.