Νέα μελέτη : Τα βακτήρια του εντέρου επηρεάζουν το διαβήτη!

Τα βακτήρια που ζουν στο πεπτικό σας σύστημα μπορεί να καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο το σώμα σας επεξεργάζεται φάρμακα για το διαβήτη, σύμφωνα με νέα μελέτη. Οι ερευνητές ανέτρεξαν  σε περισσότερες απο  εκατό προηγούμενες μελέτες που διεξήχθησαν σε ανθρώπους ή σε τρωκτικά για να δουν πώς το μικροβιακά βακτήρια του εντέρου που ζουν στο πεπτικό σύστημα – θα μπορούσαν να βλάψουν ή να ενισχύσουν τον τρόπο δράσης των φαρμάκων για το διαβήτη.

«Μπορείτε να έχετε δύο άτομα που παίρνουν το ίδιο φάρμακο και τρώνε την ίδια δίαιτα, αλλά η γλυκόζη τους στο αίμα δεν ελέγχεται με παρόμοιο τρόπο επειδή υπάρχουν διαφορετικά μικρόβια στο έντερο», ανέφερε ο ανώτερος συγγραφέας της μελέτης, Χάριομ Γιαντάβ, επίκουρος καθηγητής μοριακής ιατρικής στο Wap Forest Baptist Medical Center στο Winston-Salem, NC.

Ένα γνωστό φάρμακο διαβήτη που ονομάζεται metformin χρησιμοποιείται καλά ως χάπι, αλλά δεν λειτουργεί όταν χορηγείται ενδοφλεβίως, σύμφωνα με τον Yadav. Η μετφορμίνη είναι τυπικά η πρώτη θεραπεία που χορηγείται σε άτομα με διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση για τον  Διαβήτη. Το φάρμακο αυτό, βοηθά το σώμα να χρησιμοποιήσει περισσότερη ινσουλίνη.

Ο Yadav δήλωσε ότι η μετφορμίνη είναι το φάρμακο για το διαβήτη που είναι πιο γνωστό για την αλληλεπίδραση με το μικροβιακό έντερο. «Το μικροβιακό σύστημα βοηθά στη λειτουργία της μετφορμίνης και λειτουργεί μόνο όταν χορηγείται από τη στοματική οδό, ενώ σε ενέσιμη μορφή δεν μειώνει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα», σημείωσε.

Συμπερασματικά η ετφορμίνη μπορεί να βοηθήσει να διατηρηθούν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα όπως και οι παρενέργειες – όπως η ναυτία και η διάρροια. Δεν είναι τυχαίο που οι περισσότερες ανεπιθύμητες ενέργειες της μετφορμίνης είναι σχετιζόμενες με το έντερο.

«Μελετούμε τις παρενέργειες της μετφορμίνης για να δούμε αν η λήψη ενός προβιοτικού μπορεί να ενισχύσει την ανοχή για τη μετφορμίνη «, ανέφερε ο Yadav.

Τα προβιοτικά είναι φυσικά συστατικά στα τρόφιμα που προάγουν την ανάπτυξη υγιών βακτηρίων, σύμφωνα με την Ακαδημία Διατροφής και Διαιτολογίας. Βρίσκονται σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως και στην ουσία προκειται για τα » καλά βακτήρια»  που βρίσκονται στα τρόφιμα.

Ένα άλλο φάρμακο διαβήτη που βρέθηκε να αλληλεπιδρά με το μικροβιοκτόνο είναι acarbose (Precose). Αυτό το φάρμακο καθυστερεί την εντερική απορρόφηση και την πέψη ορισμένων υδατανθράκων. Αυτό σημαίνει ότι το φάρμακο επηρεάζει την πηγή τροφής του μικροβίου. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι αυτό το φάρμακο παίζει σημαντικό ρόλο στην μερική αποκατάσταση μιας ανισορροπίας στο μικροβιοκτόνο που υπάρχει σε άτομα με διαβήτη τύπου 2.

Όμως οι ειδικοί αμφισβητούν κατα πόστο το  μικροβιοκτόνο μπορεί να επηρεάσει πόσο καλά λειτουργεί ένα φάρμακο. «Οι διαφορές στην ανταπόκριση ενός ατόμου σε ένα φάρμακο είναι πιο πολύπλοκες από ό, τι μπορεί να έχει ο μικροβιοκτόνος αντίκτυπος» Ενώ το μικροβιακό έντερο μπορεί να επηρεάσει τον μεταβολισμό του φαρμάκου, είναι αμφίβολο ότι θα αλλάξει την ισχύ του φαρμάκου και / ή θα δημιουργήσει αδράνεια ή τοξικότητα, «Είπε ο Zonszein.