Συμβουλές για την αποφυγή του πρηξίματος των ποδιών

95
altΟι περισσότεροι ασθενείς που πάσχουν από διαβήτη παραπονιούνται πρήξιμο στα πέλματα και τα πόδια. Βασικός λόγος είναι η κακή κυκλοφορία του αίματος λόγω αυξημένης πίεσης.
 
Τα κατεστραμμένα τριχοειδή αγγεία προκαλούν περιφερικό οίδημα, διαρροή υγρών στους περιβάλλοντες ιστούς, που προκαλεί πρήξιμο. Ωστόσο, υπάρχει πιθανότητα να υπάρχουν πολλοί άλλοι λόγοι που θα μπορούσαν να προκαλέσουν οίδημα στα πόδια. Έτσι θεωρείται σημαντική μια σωστή διάγνωση.
 
Η κακή κυκλοφορία είναι επίσης ένας από τους λόγους που δεν επουλώνονται γρήγορα οι πληγές των διαβητικών. Ο κ. Bhushan Hemade της Diaped, μια αλυσίδα από διεπιστημονικές κλινικές για το πόδι λέει «τα προβλήματα των ποδιών είναι συχνά σε άτομα με διαβήτη και μπορούν γρήγορα να γίνουν σοβαρά». Αυξάνουν τον κίνδυνο των λοιμώξεων και των επιπλοκών όπως έλκη ποδιών και γάγγραινα, που μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε ακρωτηριασμό. Γι’ αυτό δεν θα πρέπει να αγνοείται ακόμα και το μικρό πρήξιμο στα πόδια. Στις περισσότερες περιπτώσεις, όταν το οίδημα έχει μόλις αρχίσει, απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορούν να μειώσουν τη διόγκωση και να επιφέρουν την ανακούφιση.
 
1. Τακτική άσκηση: Ο κ. Hemade λέει: «Η τακτική άσκηση θα βελτιώσει τα οστά και την υγεία των αρθρώσεων στα πέλματα και στα πόδια, θα  βελτιώσει την κυκλοφορία στα πόδια σας, και θα βοηθήσει επίσης στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Ωστόσο θα πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα άσκησης. «Μην κάνετε σκληρές ασκήσεις, καθώς μπορεί να προκληθεί οίδημα λόγω της γυμναστικής».
 
2. Σηκώστε ψηλά τα πόδια σας: Το «σήκωμα» των ποδιών (πάνω από το επίπεδο της καρδιάς) χρησιμοποιώντας ένα στήριγμα ή ένα μαξιλάρι για 10-15 λεπτά την ημέρα μπορεί να συμβάλλει στη μείωση του πρηξίματος. Με αυτόν τον τρόπο στραγγίζονται τα υγρά που περισσεύουν από τους περιβάλλοντες ιστούς και βελτιώνεται η κυκλοφορία.
 
3. Χρήση επιδέσμων και ειδικών καλτσών συμπίεσης: Τα προϊόντα συμπίεσης είναι ευρέως γνωστά για τη φροντίδα των ποδιών στην περίπτωση των διαβητικών σε διαβητικούς. Ασκούν πίεση στην περιοχή που έχει πρόβλημα και βοηθά στην απαλλαγή των υγρών που κατακρατούνται. Επίσης προκαλούν αυξημένη εξωτερική πίεση προκειμένου το υγρό να επιστρέψει στο λεμφικό σύστημα και να βελτιωθεί η κυκλοφορία του αίματος.
 
4. Μείωση της κατανάλωσης αλατιού: Οι διαιτητικές αλλαγές μπορούν να αρκετά στη μείωση του οιδήματος. Γενικά, οι διαβητικοί πρέπει να καταναλώνουν λιγότερο αλάτι και να τρώνε τροφές που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, επειδή το αλάτι αυξάνει την αρτηριακή πίεση και προκαλεί πρήξιμο στα πόδια.
 
5. Φορέστε άνετα παπούτσια: Οι διαβητικοί θα πρέπει να αποφεύγετε τα στενά παπούτσια. Είναι προτιμότερο να αγοράζεται παπούτσια ένα νούμερο μεγαλύτερο, έτσι ώστε ακόμη και αν τα πόδια σας πρηστούν, να μην μειωθεί η κυκλοφορία του αίματος συνολικά. Επίσης, οι γυναίκες με διαβήτη θα πρέπει να αποφεύγουν τα ψηλοτάκουνα παπούτσια.
 
6. Κάντε μασάζ στα πόδια σας: Το μασάζ βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος σε όλο το πόδι και μειώνει τον πόνο που σχετίζεται με το πρήξιμο.
 
7. Να είστε προσεκτικοί σχετικά με τη στάση σας: Μην στέκεστε ή κάθεστε για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς έτσι προκαλείται μούδιασμα λόγω της μειωμένης κυκλοφορίας. Επίσης , θα πρέπει να αποφεύγετε να κάθεστε με τα πόδια σταυρωμένα, διότι επηρεάζεται η κυκλοφορία του αίματος προς τα άκρα.
 
Αν και το πρήξιμο των ποδιών είναι ένα κοινό σύμπτωμα των διαβητικών ασθενών, μπορεί συχνά να οδηγήσει σε επιπλοκές όπως μολύνσεις λόγω τραυματισμού, έλκη ποδιών και διαβητική νευροπάθεια. Ως εκ τούτου, όλοι οι διαβητικοί θα πρέπει να ενημερώνουν τους γιατρούς τους για όλες τις φυσικές αλλαγές που παρατηρούν.
 
ΠΗΓΗ: https://health.india.com
Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept