Επιγενετική: Ανακάλυψαν πώς το περιβάλλον μπορεί να προκαλέσει… παχυσαρκία

altΗ Επιγενετική είναι μια νέα επιστήμη που (σχεδόν) συμπίπτει με τη Γενετική. Το DNA μας μεταφέρει τις πληροφορίες που διέπουν ολόκληρο το σώμα μας.
Στο DNA είναι γραμμένο, στα γονίδια, αν θα είστε ψηλοί ή κοντοί, παχύσαρκοι ή λεπτοί, ξανθοί ή μελαχρινοί, αλλά ακόμα και αν θα έχετε διάφορες νόσους.
Πολλές ασθένειες είναι σαφώς γενετικής προέλευσης. Όμως, παρά τις προσπάθειες χιλιάδων ερευνητών, δεν έχουν εντοπιστεί τα γονίδια που αντιστοιχούν στις περισσότερες από αυτές.
Τα γονίδια χρησιμοποιούνται για τη μετάδοση του κώδικα σε κάθε κύτταρο, αλλά αυτή η μετάδοση έχει επίσης τροποποιηθεί από άλλους παράγοντες που συνδέονται με το DNA. Μπορεί να συμβεί, ως εκ τούτου, δύο άτομα με ένα πανομοιότυπο γονίδιο να έχουν στη συνέχεια διαφορετικές μεταδόσεις αυτού του γονιδίου, κάτι που οφείλεται σε εξωτερικούς παράγοντες οι οποίοι μεταβάλλουν το «σήμα». Οι παράγοντες αυτοί ονομάζονται «επιγενετικοί», επειδή είναι πάνω από το γονίδιο στο DNA. Είναι εν μέρει κληρονομικοί, αλλά επηρεάζονται επίσης από το περιβάλλον (με άλλα λόγια, τον τρόπο ζωής), αρχής γενομένης από την εμβρυϊκή ζωή.
Μια ομάδα ερευνητών ανακάλυψε μια ισχυρή σχέση μεταξύ της παχυσαρκίας και της μεθυλίωσης (μιας επιγενετικής τροποποίησης) μιας πρωτεΐνης που ανταποκρίνεται στην έλλειψη οξυγόνου.
Δεν είναι σαφές αν αυτή η μεθυλίωση είναι η αιτία ή το αποτέλεσμα της παχυσαρκίας, αλλά είναι εξαιρετικό το ότι έχουν ανακαλύψει πώς μπορεί να υπάρχει μια στενή σχέση μεταξύ του περιβάλλοντος και της ρύθμισης του DNA.

ΠΗΓΗ: Diabete Ricerca