Το Honokiol ίσως βοηθήσει στην πρόληψη της καρδιακής ανεπάρκειας, ειδικά σε διαβητικούς

Honokiol
Το Honokiol είναι μια πολυφαινόλη μικρού μορίου που απομονώθηκε από το γένος Magnolia. Συνοδεύεται από άλλες, συναφείς πολυφαινόλες, συμπεριλαμβανομένης της μανόλιας, με την οποία μοιράζεται ορισμένες βιολογικές ιδιότητες. Πρόσφατα έχει βρεθεί ότι το Honokiol έχει αντι-αγγειογόνες, αντιφλεγμονώδεις και αντικαρκινικές ιδιότητες σε προκλινικά μοντέλα, χωρίς σημαντική τοξικότητα.

Αρχαία θεραπεία
Μία αρχαία θεραπεία θα μπορούσε να αποτρέψει την καρδιακή υπερτροφία, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Καρδιακή υπερτροφία είναι η πύκνωση του μυός της καρδιάς, που συνήθως προκαλείται λόγω της υψηλής πίεσης του αίματος. Η υπερτοφία μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακή ανεπάρκεια.
Η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο «Nature Communications», υποδεικνύει ότι μια χημική ένωση -γνωστή ως Honokiol- που προέρχεται από τον φλοιό της μανόλιας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως θεραπεία κατά της καρδιακής υπερτροφίας.

Διαβητικοί
Τα άτομα με διαβήτη διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής υπερτροφίας, κυρίως επειδή είναι πιο πιθανό να έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση. Προβλήματα με τη ροή του αίματος και η επακόλουθη καρδιακή ανεπάρκεια είναι μερικές από τα πιο κοινές επιπλοκές του διαβήτη, ενώ εκτιμάται ότι έως και 80% των διαβητικών θα πεθάνουν από προβλήματα υγείας που σχετίζονται με την καρδιά.

Η μελέτη
Η μελέτη διεξήχθη με έγχυση Honokiol σε ποντικούς. Μείωσε οποιαδήποτε υπερβολική ανάπτυξη των μεμονωμένων κυττάρων του καρδιακού μυός και εμπόδισε τη σκλήρυνση των καρδιακών μυϊκών κυττάρων. Τo Honokiol αποτρέπει, επίσης, τις ζημίες από το οξειδωτικό στρες στους μυς της καρδιάς.
Το Honokiol έχει χρησιμοποιηθεί ως θεραπεία στην Ασία για πολλά χρόνια. Αυτή είναι η πρώτη επιστημονική μελέτη που επιβεβαιώνει την αποτελεσματικότητά της ένωσης για την προστασία της καρδιάς. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το Ηonokiol ενεργοποιεί μια προστατευτική πρωτεΐνη που ονομάζεται SIRT3, η οποία επιβραδύνει τη γήρανση, μειώνει το στρες και βελτιώνει τη μεταβολική ρύθμιση.
«Με το Honokiol αυξάνονται τα επίπεδα της SIRT3, μπλοκάροντας αποτελεσματικά την επαγωγή αλλά και την εξέλιξη της καρδιακής υπερτροφίας σε ποντίκια», είπε ο επικεφαλής συγγραφέας Mahesh Gupta, διευθυντής του Cardiac Cell Biology Research Program στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο. «Μετρίασε ακόμη και την προϋπάρχουσα καρδιακή υπερτροφία. Αυτό έχει τη δυνατότητα να παίξει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη και τη θεραπεία της καρδιακής ανεπάρκειας».

ΠΗΓΗ: Diabetes.org. uk