Τα βάρη μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2

125

Οι ερευνητές λένε ότι η προπόνηση με βαράκια βοηθά στην πρόληψη του διαβήτη και μπορεί να ωφελήσει όσους έχουν ήδη διαγνωστεί με την ασθένεια.

Γενικά η άσκηση κάνει καλό στην υγεία όλων, όμως πρόσφατη μελέτη έδειξε πως η άσκηση με βαράκια βοηθά τη διαχείριση και πρόληψη του διαβήτη τύπου 2.

Η μελέτη περιελάμβανε περισσότερους από 4.500 ενήλικες με υψηλό κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Οι συμμετέχοντες ήταν εγγεγραμμένοι στο πρόγραμμα κατάρτισης δύναμης που διοργάνωσε ο Duck-Chul Lee, PhD, αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα κινησιολογίας στο Iowa State University και κύριος ερευνητής της μελέτης.

Η μέτρια κατάρτιση δύναμης και η αύξηση της συνολικής μυϊκής μάζας απεδείχθη ότι μειώνουν τον κίνδυνο ενός ατόμου να αναπτύξει διαβήτη τύπου 2 κατά 32%, εξηγεί η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Mayo Clinic Proceedings.

Για όσους έχουν ήδη διαγνωστεί, αυτό συνεπάγεται ότι η τακτική άσκηση δύναμης και η αύξηση της μυϊκής μάζας μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της αντίστασης στην ινσουλίνη, του σωματικού λίπους και των υψηλών επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Η κατάρτιση δύναμης δεν εξαλείφει βέβαια την ανάγκη για ινσουλίνη, αλλά παρέχει έναν τρόπο για το σώμα να καίει τη γλυκόζη για καύσιμα χωρίς πρόσθετη ινσουλίνη που παράγεται είτε από το πάγκρεας είτε μέσω έγχυσης ή αντλίας.

«Όταν εκτελείτε κατάρτιση αντίστασης, τραβάτε τις μυϊκές ίνες μακριά», εξήγησε ο Oerum. «Αυτές οι μυϊκές ίνες πρέπει να ανοικοδομηθούν για να γίνουν ισχυρότερες και αυτή η διαδικασία απαιτεί περισσότερη ενέργεια, περαιτέρω καύση περισσότερης γλυκόζης και θερμίδων μετά την άσκηση».

Ενώ είναι αλήθεια ότι μια ομάδα μυών καίει περισσότερες θερμίδες σε ανάπαυση από μια ομάδα  λίπους, Oerum τόνισε ότι η πράξη της ίδιας της άσκησης και η σταδιακή οικοδόμηση υγιούς μυός είναι αυτό που προσφέρει τα μέγιστα οφέλη.


Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept