Οι αιτίες πίσω από το ροχαλητό και οι λύσεις για να μην μένετε ξάγρυπνοι

368

Αν και δεν αποτελεί απειλή για την υγεία, μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ενοχλητικό σε όποιον έχει την «ατυχία» να μοιράζεται το ίδιο δωμάτιο με εσάς. Το ροχαλητό είναι μια κοινή πάθηση που μπορεί να επηρεάσει κάθε άνθρωπο, αν και εμφανίζεται συχνότερα στους άντρες ή σε υπέρβαρα άτομα και έχει την τάση να επιδεινώνεται καθώς ο ασθενής μεγαλώνει. Όταν είναι περιστασιακό αποτελεί συνήθως μια κατάσταση περισσότερο ενοχλητική. Ωστόσο, όταν το ροχαλητό εκδηλώνεται καθημερινά, τότε διαταράσσει την ποιότητα ύπνου του ασθενούς και χρήζει ιατρικής βοήθειας.

Σε τι οφείλεται το ροχαλητό;
Οποιαδήποτε αιτία δυσκολεύει την αναπνοή, μπορεί να προκαλέσει ροχαλητό.

Εποχικές αλλεργίες, άσθμα, ρινίτιδες ή ένα απλό κρυολόγημα μπορεί να προκαλέσουν ροχαλητό.
Μια άλλη κατηγορία είναι τα ανατομικά προβλήματα, όπως το στραβό διάφραγμα, ανατομικές ανωμαλίες ρινός, που παρεμποδίζουν την αναπνοή.
Παιδιά με κρεατάκια ή αμυγδαλές μπορεί να ροχαλίσουν στη διάρκεια του ύπνου.
Μη παθολογικοί παράγοντες όπως το κάπνισμα, η κατανάλωση αλκοόλ, η παχυσαρκία ευθύνονται επίσης για το ροχαλητό
Συνήθως ροχαλίζουμε περιστασιακά, αλλά αν το ροχαλητό συμβαίνει συχνά μπορεί να επηρεάσει την ποσότητα και την ποιότητα του ύπνου μας καθώς και αυτήν των άλλων μελών της οικογένειας.

Ο «κακός» ύπνος μπορεί να οδηγήσει σε ημερήσια κόπωση, ευερεθιστότητα, και αυξημένα προβλήματα υγείας.Εάν το ροχαλητό σας, κρατάει ξύπνιο το σύντροφό σας, αυτό μπορεί επίσης να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στη σχέση σας.

Αιτίες του ροχαλητού

Η ηλικία: Στη μέση ηλικία, παρατηρείται μικρή στένωση του λαιμού μας, που συνοδεύεται με μείωση του τόνου των μυών αυτού.

Η κατασκευή: Οι άνδρες έχουν πιο περιορισμένη δίοδο του αέρα από ότι οι γυναίκες και έτσι έχουν περισσότερες πιθανότητες να ροχαλίζουν. Ένας στενός λαιμός, ένα λυκόστομα, οι διευρυμένες αδενοειδείς εκβλαστήσεις (κρεατάκια), συμβάλλουν στην εμφάνιση του ροχαλητού.

Προβλήματα της μύτης και των κόλπων: Αποκλεισμένοι αεραγωγοί (π.χ. από βλέννα) κάνουν δύσκολη την εισπνοή με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα κενό στο λαιμό, που μπορεί να οδηγήσει σε ροχαλητό.

Παχυσαρκία: Η εναπόθεση λίπους και ο κακός μυϊκός τόνος συμβάλλουν στο ροχαλητό.

Αλκοόλ, κάπνισμα και τα φάρμακα: Η πρόσληψη αλκοόλ, το κάπνισμα και ορισμένα φάρμακα μπορούν να αυξήσουν την μυϊκή χαλάρωση που θα οδηγήσει σε ροχαλητό.

Η στάση του ύπνου: Αν κοιμηθείτε ανάσκελα δημιουργείται χαλάρωση του μυϊκού τόνου του λαιμού σας, με αποτέλεσμα να μπλοκάρεται ο αεραγωγός και να προκαλείται ροχαλητό.

Υπάρχουν πολλές αποτελεσματικές λύσεις διαθέσιμες για να βοηθήσετε να σταματήσει το ροχαλητό σας.

Χάστε βάρος: Χάνοντας βάρος μπορείτε να μειώσετε το λιπώδη ιστό στο πίσω μέρος του λαιμού σας και να μειώσει ή ακόμα και να εξαφανίσετε το ροχαλητό.

Ασκηθείτε: Θα σας βοηθήσει στο να σταματήσετε το ροχαλητό, γιατί η άσκηση οδηγεί στην τόνωση των μυών του λαιμού σας, η οποία με τη σειρά της μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερο ροχαλητό.

Μην καπνίζετε: Εάν καπνίζετε, οι πιθανότητές να ροχαλίζετε είναι υψηλές.

Αποφύγετε το αλκοόλ, υπνωτικά χάπια και ηρεμιστικά, ιδιαίτερα πριν τον ύπνο, επειδή χαλαρώνουν τους μυς στο λαιμό. Συζητήστε με το γιατρό σας για πιθανή αλλαγή θεραπείας.

Διατηρήστε «καθαρή» τη μύτης σας από εκκρίσεις: Η βουλωμένη μύτη δημιουργεί δυσκολίες στην εισπνοή, η οποία με τη σειρά της οδηγεί σε ροχαλητό.

Να διατηρείτε το περιβάλλον του υπνοδωματίου σας υγρό: Ο ξηρός αέρας μπορεί να ερεθίσει τις μεμβράνες στη μύτη και το λαιμό.

Τέλος, αποφύγετε την καφεΐνη και τα βαριά γεύματα.

Το ροχαλητό μπορεί μερικές φορές να είναι ένα προειδοποιητικό σημάδι ενός πιο σοβαρού προβλήματος. Ο γιατρός πρέπει να αξιολογήσει αν κάποιος που ροχαλίζει μπορεί να έχει κάποιες άλλες διαταραχές ύπνου, όπως η άπνοια ύπνου.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept